På første- og andenpladsen finder man henholdsvis Lego og Bang & Olufsen skarpt forfulgt Mercedes-Benz, Audi og BMW. På en syvendeplads kommer Volvo og på en niendeplads triller Tesla ind. Gitte Seeberg, direktør hos AutoBranchen Danmark, er glad for at se, at bilmærker tiltrækker sig positiv opmærksomhed blandt danske forbrugere.
“Det er rigtig positivt, at flere bilmærker er med helt i toppen blandt sammenlagt 430 brands i Danmark, når det handler om stolthed. Det er vigtigt i forhold til i fremtiden at kunne tiltrække unge mænd og kvinder til autobranchen”, siger Gitte Seeberg.
Den nye YouGov-undersøgelse, som er indhentet fra løbende interviews med 200 repræsentativt udvalgte danskere i løbet af et helt år, står i kontrast til løbende undersøgelser i forhold til troværdighed og jobtitler. Eksempelvis måler analysefirmaet Radius og Epinion årligt på troværdighed kontra jobtitler. Og her scorer bilforhandlere meget lavt sammen med politikere og journalister.
Du kan læse hele listen fra YouGov på det her link.