Bilforhandlere

Bilmærker vækker stolthed blandt danske forbrugere

Hos hvilke virksomheder ville du være stolt af at arbejde? Til det spørgsmål peger et stort antal af danske forbrugere på bilmærker. Faktisk er der fem bilmærker på 2019-udgaven af den top-10-liste, som analysevirksomheden YouGov hvert ud udgiver. Her beder man respondenterne om at pege på, hvilke varemærker, de ville være mest stolte af at arbejde for, og hvilke de ville være flove over at arbejde for.

På første- og andenpladsen finder man henholdsvis Lego og Bang & Olufsen skarpt forfulgt Mercedes-Benz, Audi og BMW. På en syvendeplads kommer Volvo og på en niendeplads triller Tesla ind.  Gitte Seeberg, direktør hos AutoBranchen Danmark, er glad for at se, at bilmærker tiltrækker sig positiv opmærksomhed blandt danske forbrugere.

“Det er rigtig positivt, at flere bilmærker er med helt i toppen blandt sammenlagt 430 brands i Danmark, når det handler om stolthed. Det er vigtigt i forhold til i fremtiden at kunne tiltrække unge mænd og kvinder til autobranchen”, siger Gitte Seeberg.

Den nye YouGov-undersøgelse, som er indhentet fra løbende interviews med 200 repræsentativt udvalgte danskere i løbet af et helt år, står i kontrast til løbende undersøgelser i forhold til troværdighed og jobtitler. Eksempelvis måler analysefirmaet Radius og Epinion årligt på troværdighed kontra jobtitler. Og her scorer bilforhandlere meget lavt sammen med politikere og journalister.

Du kan læse hele listen fra YouGov på det her link.

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation

Flemming Ransborg

Medlemskonsulent, Nordjylland og Bornholm

Klaus Schultz

Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn

Christian Richter

Kommunikations- og politisk rådgiver

Lene Søbo

Grafiker og marketingkoordinator

Christian Mikkel Uldall Grøn

Web- og social medie manager

Emil Refn

Studentermedhjælper

Anton Willum Bøje Ritzau

Studentermedhjælper