Bliv medlem
Læs om vores medlemskaber og bliv klog på alle medlemsfordelene
Medlemskaber – kort fortalt
Nyvogns-forhandlere
Medlemsfordele:
- En del af en stærk politisk organisation.
- Juridisk rådgivning.
- Attraktive produkter og særlige fordele hos Gjensidige gennem AutoBranchen Danmark Forsikringer.
- Attraktive vilkår hos Santander Consumer Bank gennem AutoBranchen Danmark.
- Hjælp til forhandlerkontrakter.
- … og mange flere.
Brugtvogns-forhandlere
Medlemsfordele:
- En del af en stærk politisk organisation.
- Juridisk rådgivning.
- Attraktive produkter og særlige fordele hos Gjensidige gennem AutoBranchen Danmark Forsikringer.
- Attraktive vilkår hos Santander Consumer Bank gennem AutoBranchen Danmark.
- Hjælp til eksportgodtgørelse.
- … og mange flere.
Autolakering
Medlemsfordele:
- En del af en stærk politisk organisation.
- Adgang til AutoBranchen Danmarks Fordelsaftaler.
- KS 2000 certificering af værkstedet.
- Et stærkt talerør i dialogen med forsikringsselskaberne.
- Support til korrekte opgørelser i systemet Autotaks.
- … og mange flere.
Eftermarked
Medlemsfordele:
- En del af en stærk politisk organisation.
- Adgang til AutoBranchen Danmarks Fordelsaftaler.
- KS 2000 certificering af værkstedet.
- Et stærkt talerør i dialogen med forsikringsselskaberne.
- Support til korrekte opgørelser i systemet Autotaks.
- … og mange flere.
Priser og vilkår
Hvad koster et medlemskab?
Antal ansatte | Solgte nye og/eller brugte biler i kalenderåret | kr./år |
1-6 | 0-100 | 7.982 |
7-15 | 101-250 | 12.025 |
16-35 | 251-500 | 18.768 |
36-70 | 501-1000 | 24.174 |
Over 71 | Over 1000 | 26.995 |
Man betaler kontingent efter antal ansatte eller antallet af solgte nye og/eller brugte biler i kalenderåret efter ovenstående grupper.
Der tillægges 1.132 kr. pr. år for hver filial eller afdeling, du har.
Ved indmeldelse i AutoBranchen Danmark vil man, hvis virksomheden handler med biler, blive opkrævet et engangsbeløb på kr. 1.000 kr. + moms til AutoBranchen Danmark Bilgaranti. Beløbet vil ikke blive refunderet ved udmeldelse eller lignende.
Kriterier for at blive medlem
Du og din virksomhed kan blive medlem, hvis:
- I er nyvognsforhandler
- I er brugtvognsforhander
- I driver et autolakereri
- I driver et karrosseriværksted
- I driver en lignende virksomhed inden for autobranchens eftermarked
AutoBranchen Danmarks formål er at samle, varetage og udvikle de faglige og økonomiske interesser for virksomheder i autobranchen og hermed beslægtede brancher. Organisationen optager virksomheder inden for lakerings-, rustbeskyttelses-, industrilakerings- og overfladebehandlingsbranchen og virksomheder, der har til formål at sælge, servicere eller behandle motorkøretøjer, samt udstyr og reservedele hertil. Organisationen består således af to sektioner: Salg og Eftermarked.
AutoBranchen Danmark er Danmarks største brancheorganisation inden for autobranchen og sætter en ære i at repræsentere medlemmerne over for politikere, myndigheder, samarbejdspartnere, i medierne og andre interessenter. Organisationen varetager erhvervs-, branche- og arbejdsmarkedsmæssige fagligt relevante opgaver for medlemmerne.
For at blive medlem af AutoBranchen Danmark skal du som bilforhandler opfylde følgende kriterier. Virksomheden skal:
- Være drevet professionelt, seriøst og i overensstemmelse med god forretningsskik.
- Efterleve afgørelser fra Ankenævn for Biler, jf. vedtægter for AutoBranchen Danmark.
- Forpligte sig til at følge ABDK’s vedtægter og beslutninger, som generalforsamlingen eller bestyrelsen træffer.
- Være i besiddelse af lovbestemte og gyldige tilladelser, der skal til for at udføre aktiviteter i den pågældende virksomhed.
- Opfylder gældende kvalitets- og kontrolbestemmelser samt foreningens normer for god
kundebetjening i velegnede lokaler - Må ikke være i betalingsstandsning eller under konkursbehandling.
- Have en hjemmeside eller anden visuel digital virksomhedsprofil.
Nye medlemmer får besøg af en af vores konsulenter.
For at blive medlem som autolakerer:
- Autolakerere optages som medlemmer af AutoBranchen Danmark, hvis de driver
lakeringsvirksomhed.
Som medlem af AutoBranchen Danmark kan du:
- Blive en del af et fællesskab, som samler 1200 medlemmer på tværs af branchen.
- Få juridisk assistance.
- Benytte dig af fordelsaftaler.
- Få tilbud om kurser og medlemsmøder.
- Få løbende nyheder inden for branchen.
- Anvende organisationens logoer, så længe medlemskabet er aktivt.
Dette sker efter første kontingentindbetaling. Kontingentet opkræves kvartalsvis.
Du kan også vælge at melde dig ind i AutoBranchens ArbejdsgiverForening (ABAF). På den måde vil du drage fordel af arbejdsgiverforeningens store branchekendskab
Vedtægter og udmeldelse
Her kan du læse AutoBranchen Danmarks vedtægter.
Udmeldelse skal ske ved at underrette AutoBranchen Danmark skriftligt på e-mail info@abdk.dk. I vil herefter modtage en skriftlig bekræftelse på jeres udmeldelse.
Eksklusion af en virksomhed
En virksomhed kan blive ekskluderet, hvis virksomhedens indehaver(e) eller ansvarlige leder(e) har gjort sig skyldig i væsentlig og strafbar forsætlig overtrædelse af landets love eller af skrevne eller uskrevne bestemmelser om god forretningsskik. Eksklusion kan også ske, hvis virksomheden åbenlyst opfører sig i strid med foreningens interesser, beslutninger og vedtægter.
En virksomhed kan desuden blive ekskluderet, hvis virksomheden ikke efterlever en ankenævnsafgørelse – også efter eventuel domstolsprøvelse.
Se alle medlemsfordele
- En del af en stærk organisation i dialogen med politikere og myndigheder.
- Juridisk rådgivning om bl.a. skat, moms, købelov og persondata.
- Attraktive produkter og særlige fordele hos Gjensidige gennem AutoBranchen Danmark Forsikringer.
- Attraktive vilkår hos Santander Consumer Bank gennem AutoBranchen Danmark Finans.
- Adgang til AutoBranchen Danmarks fordelsaftaler.
- Køresedler, slutsedler, fakturapapir, arbejdskort og øvrige formularer.
- Hjælp til forhandlerkontrakter.
- Hjælp til sager i Ankenævn for biler.
- Rådgivning om garanti, reklamation og fortrydelsesret.
- Vejledning og hjælp til korrekt eksportgodtgørelse.
- AutoBranchens ArbejdsgiverForening (ABAF) med telefonisk rådgivning vedr. ansættelseskontrakter og medarbejderforhold.
- KS 2000-certificering af værkstedet for at øge indtjeningen.
- Rådgivning om processer og skadesopgørelser på værkstedet.
- Support til korrekte opgørelser i systemet Autotaks.
- Løbende kurser i Autotaks og systemets nyeste funktioner.
- Et stærkt talerør i dialogen med forsikringsbranchen.
- Rådgivning til skriftlige samarbejdsaftale med forsikringsselskaber.
- Nyhedsbrev målrettet bilforhandlere.
- Årsdag, kurser og events.
- En del af en stærk organisation i dialogen med politikere og myndigheder.
- Juridisk rådgivning om bl.a. skat, moms, købelov og persondata.
- Attraktive produkter og særlige fordele hos Gjensidige gennem AutoBranchen Danmark Forsikringer.
- Attraktive vilkår hos Santander Consumer Bank gennem AutoBranchen Danmark Finans.
- Adgang til AutoBranchen Danmarks fordelsaftaler.
- Køresedler, slutsedler, fakturapapir, arbejdskort og øvrige formularer.
- Hjælp til sager i Ankenævn for biler.
- Rådgivning om garanti, reklamation og fortrydelsesret.
- Vejledning og hjælp til korrekt eksportgodtgørelse.
- AutoBranchens ArbejdsgiverForening (ABAF) med telefonisk rådgivning vedr. ansættelseskontrakter og medarbejderforhold.
- KS 2000-certificering af værkstedet for at øge indtjeningen.
- Rådgivning om processer og skadesopgørelser på værkstedet.
- Support til korrekte opgørelser i systemet Autotaks.
- Løbende kurser i Autotaks og systemets nyeste funktioner.
- Et stærkt talerør i dialogen med forsikringsbranchen.
- Rådgivning til skriftlige samarbejdsaftale med forsikringsselskaber.
- Nyhedsbrev målrettet bilforhandlere.
- Årsdag, kurser og events.
- En del af en stærk organisation i dialogen med politikere og myndigheder.
- Juridisk rådgivning om bl.a. skat, moms, købelov og persondata.
- Attraktive produkter og særlige fordele hos Gjensidige gennem AutoBranchen Danmark Forsikringer.
- Adgang til AutoBranchen Danmarks fordelsaftaler.
- Køresedler, slutsedler, fakturapapir, arbejdskort og øvrige formularer.
- Rådgivning om garanti, reklamation og fortrydelsesret.
- AutoBranchens ArbejdsgiverForening (ABAF) med telefonisk rådgivning vedr. ansættelseskontrakter og medarbejderforhold.
- KS 2000-certificering af værkstedet for at øge indtjeningen.
- Rådgivning om processer og skadesopgørelser på værkstedet.
- Support til korrekte opgørelser i systemet Autotaks.
- Løbende kurser i Autotaks og systemets nyeste funktioner.
- Adgang til Eurolak-systemet, der kontroltjekker rapporter i Autotaks.
- Et stærkt talerør i dialogen med forsikringsbranchen.
- Rådgivning til skriftlige samarbejdsaftale med forsikringsselskaber.
- Nyhedsbrev målrettet eftermarkedet.
- Årsdag, kurser og events.
- En del af en stærk organisation i dialogen med politikere og myndigheder.
- Juridisk rådgivning om bl.a. skat, moms, købelov og persondata.
- Attraktive produkter og særlige fordele hos Gjensidige gennem AutoBranchen Danmark Forsikringer.
- Adgang til AutoBranchen Danmarks fordelsaftaler.
- Køresedler, slutsedler, fakturapapir, arbejdskort og øvrige formularer.
- Rådgivning om garanti, reklamation og fortrydelsesret.
- AutoBranchens ArbejdsgiverForening (ABAF) med telefonisk rådgivning vedr. ansættelseskontrakter og medarbejderforhold.
- KS 2000-certificering af værkstedet for at øge indtjeningen.
- Rådgivning om processer og skadesopgørelser på værkstedet.
- Support til korrekte opgørelser i systemet Autotaks.
- Løbende kurser i Autotaks og systemets nyeste funktioner.
- Et stærkt talerør i dialogen med forsikringsbranchen.
- Rådgivning til skriftlige samarbejdsaftale med forsikringsselskaber.
- Nyhedsbrev målrettet eftermarkedet.
- Årsdag, kurser og events.