Bilforhandlere

Foldere er med i næste magasin fra AutoBranchen Danmark

Når medlemsbladet NYT fra AutoBranchen Danmark lander i medlemmernes postkasser kort efter påske, medfølger en folder om digital radiolytning i bilerne.

Det er politikernes mål, at 50 procent af al radiolytning i 2019 foregår digitalt. Der er man ikke helt endnu, men en kampagne fra Kulturministeriet er godt i gang med at udbrede kendskabet til, hvordan man lytter til digital radio, og her er sommerens fokus rettet mod lytning til digital radio i bilerne.

Til det formål er udarbejdet en folder, som skal oplyse borgerne om mulighederne. Det gælder radiolytning via smartphone, via DAB+-radio installeret i bilerne eller ved at få efter-installeret en DAB+-adapter i bilen.

AutoBranchen Danmark indgår i Kulturministeriets Brancheforum for digital radio sammen med blandt andre Danmarks Radio, Radio 24/7 og de øvrige landsdækkende kommercielle radiostationer, FDM, De Danske Bilimportører, DI, Dansk Erhverv og Vejdirektoratet.

”I lighed med de øvrige organisationer har vi valgt at distribuere et antal foldere til vores medlemmer. Håbet er, at I vil lægge dem i jeres caféområder eller lignende, hvor kunderne venter, når deres bil er til reparation hos jer. Hvis forbrugerne vil have installeret en DAB+-radio eller en adapter, så er det heldigvis ekstraarbejde til mekanikeren”, siger Gitte Seeberg, adm. direktør i AutoBranchen Danmark.

Oprindeligt var det hensigten at lukke FM-signalet i 2019, men den beslutning er udsat, da for få danskere endnu lytter til radio digitalt. Hvis du vil vide mere, om Kulturministeriets kampagne om lytning af digital radio, så se mere på hjemmesiden Mere Radio. 

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation

Flemming Ransborg

Medlemskonsulent, Nordjylland og Bornholm
Klaus Schultz

Klaus Schultz

Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn

Christian Richter

Kommunikations- og politisk rådgiver

Lene Søbo

Grafiker og marketingkoordinator

Christian Mikkel Uldall Grøn

Web- og social medie manager

Julie Løvenholdt

Medlemskoordinator

Emil Refn

Studentermedhjælper