Bilforhandlere

Fordelsaftale giver inkasso med ordentlighed 

Får du penge fra alle dine kunder, eller er der sager, hvor du ikke orker at gøre nok for at få betaling for dit arbejde? Måske er det for besværligt. Måske vurderer I bare i virksomheden, at det kræver for mange ressourcer at følge grundigt og målrettet op på de dårlige betalere. 

Med en ny fordelsaftale bliver det lettere at hente pengene hjem med minimal indsats. 

AutoBranchen Danmark har lavet fordelsaftale med advokatfirmaet Lund Elmer Sandager om inkasso. Samarbejdet med advokatfirmaet rækker langt tilbage, og mange medlemmer kender derfor muligvis allerede Lund Elmer Sandager fra oplæg på webinarer, kurser og events. Det kan være fra emner som eksempelvis generationsskifte.  

I Lund Elmer Sandagers univers skal det være nemt at anlægge en sag med en skyldner, og nøgleordet er ordentlighed. Når Lund Elmer Sandager tager sig af kundernes inkassosager, skal der ordentlighed til overfor både kunden og overfor kundens skyldner.  

“Det nytter ikke noget, at vores kunde får en dårlig vurdering på Trustpilot, fordi vi har været for hårde ved en debitor. Det arbejder vi for at undgå. Vi gør alt for at beskytte vores klienters brand,” siger Nicolai Rasmussen, der er Key Account Manager hos Lund Elmer Sandager.  

“Først og fremmest skal det være nemt. Vi ved godt, at det ikke nødvendigvis bliver prioriteret så højt, at man skal indkassere penge fra skyldnere. Måske vurderer man, at der er for meget arbejde i en kunde, der skylder 7.000 kroner. Men det kan betale sig, og selvfølgelig skal man gøre det,” siger Nicolai Rasmussen. 

Lund Elmer Sandager tager ikke betaling for sager med AutoBranchen Danmarks medlemmer, som ikke bliver løst. Det koster heller ikke penge at oprette sagen.  

Samtidig fremhæver Nicolai Rasmussen, at der er tale om “aktiv inkasso”. Det betyder, at det ikke bare er en sag, der bliver registreret i systemet. Man går i dialog med skyldneren for at få lavet en aftale, og det er vigtigt at få lavet en realistisk aftale, som skyldneren har lyst til at overholde og som kreditor kan gå med til. Bliver aftalen urealistisk, er der mindre sandsynlighed for, at gælden bliver indfriet.  

Med fordelsaftalen har AutoBranchen Danmark forhandlet stordriftsfordele for medlemmerne. Det betyder, at medlemmerne får en rabat, som de ikke selv ville kunne få i kraft af deres størrelse. Samtidig er det gratis at oprette en sag. 

Hvis en sag ikke ender i en aftale, så koster det heller ikke penge. Det hedder “no cure – no pay”. Normalt i den slags aftaler deler man op til 50/50, så inkassofirmaet får halvdelen af pengene. Her er fordelsaftalen markant bedre. 

Læs mere om fordelsaftalen med LES Inkasso i fordelsuniverset på hjemmesiden. Du kan også hente mere viden hos Henrik Bitzer, partnerskabschef i AutoBranchen Danmark på telefon 3147 4997 eller kontakt Key Account Manager hos Lund Elmer Sandager, Nicolai Rasmussen, på telefon 8177 1175. 

Kontakt

Henrik Bitzer

Partnerskabschef