Elbiler

Forhandlere bør have en god plan for sin indsats online

”Biler – dem sælger man da på internettet”. Sådan lyder oplægget til et tema på konferencen Vores Autobranche på Gram Slot.
Når adm. Direktør i Biltorvet A/S Claus Nyboe, der blandt andet driver salgsportalen Biltorvet.dk, taler på Gram Slot den 7. maj, er det under den overskrift, men i virkeligheden er der mest tale om en provokation.

”Det er i hvert fald en sandhed med modifikationer, for i dag er det foreløbig stort set kun Tesla, som sælger biler online. Danskerne vil rigtigt gerne købe bil i forhandlernes forretninger”, siger Claus Nyboe og fortsætter.
”En stor del af kunderne træffer deres beslutninger online, og derfor skaber man grundlaget for sit salg ved at være tilstedeværende og dygtig online”, siger han videre.

Claus Nyboe peger på, at sociale medier og Google har vundet stor dominans i markedsføringen, men de kan ikke rumme en uddybende og stor reklameblok. Derfor spiller forhandlerens egen hjemmeside og egne sociale medier en stigende rolle.
”Det er vigtigt, at man ser sig selv i forhold til kundens ”rejse” gennem købet. Til eksempel, så kopierer mange forhandlere bare importørens sider, eller måske linker man tilbage til importøren, men det vil give større succes, hvis man formår at få forhandler og importør til at spille sammen – altså gøre hinanden bedre,” siger Claus Nyboe videre.

Når direktøren taler på Fagsnak 3 fra klokken 16.30 til 17.15 på Gram Slot, vil han også medbringe relevante case-historier som han vil bruge som eksempler til at illustrere, hvordan situationen er i dag, og hvad der er godt og skidt i forhandlernes tilstedeværelse på internettet.

Biltorvet.dk er blandt Danmarks største bilportaler for brugte biler – drevet for forhandlerne. Biltorvet A/S ejes af omtrent 400 selskaber, der tilsammen repræsenterer i omegnen af 800 af de største bilforhandlere i Danmark.