“Forsikringsselskaberne lykkes desværre med at spille os ud mod hinanden”
Der er brug for at branchen står sammen, lyder det forud for debatmøder om skadesbranchens fremtid i de kommende uger. Tilmelding til møderne er gratis.
Der er brug for at branchen står sammen, lyder det forud for debatmøder om skadesbranchens fremtid i de kommende uger. Tilmelding til møderne er gratis.
Såvel fysisk og verbal intimidering samt direkte trusler fra bilimportører finder i udstrakt grad sted, viser undersøgelse blandt bilforhandlere.
I november arrangerer AutoBranchen Danmark en studietur til Berlin, som byder på indsigter fra nogle af de store spillere på det tyske brugtmarked.
I september måtte dieselbilen vige andenpladsen for elbilen på brugtmarkedet. Salget af brugte biler i tredje kvartal endte bedre end sidste år.
Stemningen blandt deltagerne var i top, da finalefeltet mødtes i tyrkiske Belek for at finde en vinder af AutoBranchen Danmark Finans Open 2024, der afholdes i samarbejde med Santander.
Et landsdækkende roadpricing-forsøg gennemføres for tiden. På AutoBranchen Danmarks årsdag fik deltagerne et indblik i forsøget og en debat om roadpricing samt de udfordringer, der er forbundet med det.
Det haster med at få vendt kedelig tendens, hvor travlhed på eftermarkedet ikke fører til sundere forretninger – tværtimod. Flere debatmøder er på vej
Over 200 virksomheder i branchen og tre brancheorganisationer er afsendere på et åbent brev, der i denne uge er sendt til forsikringsselskaberne og deres brancheorganisation Forsikring & Pension.
På importbiler kan udstyr adskille sig markant fra tilsvarende danske biler, og derfor er det vigtigt at oplyse kunderne korrekt, lød opfordringen fra AutoBranchens chefjurist på årsdagen.
Med en præsentation i højt tempo og humør viste tech-ekspert David Guldager deltagerne på AutoBranchen Danmarks årsdag, hvordan de allerede nu kan få glæde af AI.
Vi er på vej ind i en ny digital tidsalder, hvor generativ AI bliver omdrejningspunktet. På AutoBranchen Danmarks årsdag kom analytiker Timme B. Munk og forsker Brian L. Due med deres bud på, hvad det betyder for autobranchen.