Teslas pludselige prisnedsættelser sendte rystelser gennem branchen for få uger siden. AutoBranchen Danmark skrev meget om situationen i nyhedsbrevet og på hjemmesiden, og nu har røgen lagt sig en smule. Nu går vi i dybden med, hvordan du i virksomheden forholder dig juridisk til situationen. Jurist i AutoBranchen Danmark, Ida N. Daarbak Reislev skriver om, hvilke juridiske muligheder din virksomhed har for at afbøde konsekvenserne.
EU stiller nye miljø- og klimakrav, som begynder hos de største virksomheder, men allerede kommer til at trække tråde videre til mindre virksomheder. Over seks sider giver vi dig overblikket over, hvad der skal ske allerede nu, og hvad du har i vente i din virksomhed.
“For nogen virker det måske stadig abstrakt, men der er slet ingen tvivl om, at alle virksomheder får både krav og mål at leve op til. Din bank, dit forsikringsselskab, kommunen, kunderne, vil i løbet af kort tid stille krav om klimaregnskaberne. Nogen gør det allerede,” siger Gitte Seeberg, adm. direktør i AutoBranchen Danmark.
Den økonomiske krise giver grund til at se grundigt på sin virksomhed. Måske endda med friske øjne. Eftermarkedsafdelingen i AutoBranchen Danmark tilbyder at komme ud i virksomheden og se på, om der er besparelser og forbedringer at hente. Disse besøg er efterspurgte, og vi fortæller nærmere i magasinet.
Du kan også høre om Selandia Automobiler, som er kommet flyvende ud af starthullerne med deres abonnementsordning i 2023.
Vi skriver også om analysen af skadesbranchen, der har dokumenteret, at rabatterne er for store og de gratis ydelser til forsikringsselskaberne, er alt for mange til at skabe en god forretning. Vi inviterer i øvrigt til debatmøder i slutningen af marts om lige netop dette emne.
Medlemsbladet lander hos medlemmerne i uge 9.