Bilforhandlere

Efter retssag: Det kan betale sig at kæmpe mod injurier på Facebook

Hvis en bilforhandler på Facebook bliver beskyldt for at snyde sine kunder, går det ikke ustraffet hen. Det viser en retssag for nyligt, hvor en bilforhandler med rettens ord vandt en sag på baggrund af en række kommentarer fra en kunde på virksomhedens Facebookside, der udstillede forhandleren som svindler.

Ida Nynne Daarbak Jensen, jurist hos AutoBranchen Danmark, sætter et par ekstra ord på afgørelsen:

“Beskyldningerne var injurier, da kunden intet bevis havde for påstandene. Og derfor ender bøden og omkostninger for sagsanlægget hos kunden. Afgørelsen sender et signal om, at det godt kan betale sig at kæmpe imod urigtige injurier i kommentarfelterne på Facebook”, siger Ida Nynne Daarbak Jensen fra AutoBranchen Danmark.

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation

Flemming Ransborg

Medlemskonsulent, Nordjylland og Bornholm

Klaus Schultz

Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn

Christian Richter

Kommunikations- og politisk rådgiver

Lene Søbo

Grafiker og marketingkoordinator

Christian Mikkel Uldall Grøn

Web- og social medie manager

Emil Refn

Studentermedhjælper

Anton Willum Bøje Ritzau

Studentermedhjælper