Tilbage i maj 2020 lavede AutoBranchen Danmark en fordelsaftale med CarGarantie, som tilbyder en forsikring for uforudsete nedbrud på en solgt bil. I omegnen af 180 medlemmer har allerede koblet sig på den aftale og bruger CarGarantie.
Loyalitetsbonus og tryghed
Ifølge firmaets salgschef Jens Bachmann, er der et par særlige grunde til, at aftalen er blevet så populær.
“Vi har et godt produkt, som giver tryghed for både forhandleren og kunden. De skal ikke forholde sig til så meget, for vi dækker, når der er en defekt, og vi er glade for at så mange har valgt at bruge os.,” siger Jens Bachmann.
Han nævner også en stor loyalitetsprovision og tilbagebetaling som en vigtig del af aftalen.
“Vi kan i princippet helt fjerne forhandlerens konto til reklamationer, og hvis nogle af de AutoBranchen Danmark-medlemmer, som endnu ikke bruger os, skulle ønske at høre hvordan, så kommer vi gerne på besøg og forklarer det,” siger han.
Medlem: Derfor tilbyder vi det
En af de mange bilforhandlere og AutoBranchen Danmark-medlemmer, som benytter fordelsaftalen med CarGarantie, er Sand-Jensen i Silkeborg, der har haft salg og leasing af luksusbiler i mere end 20 år. Her har salgschef René Sand Jensen ventet længe på et produkt, der kunne give tryghed.
“Vi har efterspurgt produktet i branchen længe. Der har været andre før CarGarantie, men produktet har ikke været godt nok. Der har været huller i produkterne, og alt for ofte dækkede de ikke. Det gør dette produkt. Vi kendte CarGarantie via vores forretning i Tyskland, og vi slog til, da det blev muligt i Danmark også,” siger René Sand Jensen, der bruger forsikringen fra CarGarantie på alle sine leasingbiler og har det som option for køberen på de biler, firmaet sælger.
“Rigtigt mange kunder vælger det også med, når de køber. Kunderne søger nemlig tryghed mere end nogensinde,” fortsætter René Sand Jensen.
Trygheden og roen i maven er, ifølge Jens Bachmann et væsentligt argument for dette succesrige ekstra forsikringsprodukt. Men øget kundeloyalitet og styrket omsætning gør det også til en god idé for forhandleren. Den solgte bil kommer nemlig ofte tilbage til værkstedet, hvis der skulle være behov for reparationer.
Godt greb ved formodningsregel
Den såkaldte formodningsregel siger, at det er sælger, som indtil seks måneder efter købet skal bevise, at bilen var uden fejl, da den blev solgt. EU vil have medlemslandene til at udvide reglen til 12 måneder. Den regel kan give utryghed hos sælgere, men med CarGarantie kan både sælger og køber sove roligt om natten.
Når en bil er solgt med CarGarantie er der ingen tvivl; Skader er dækket og bilen kan repareres.
- Se mere i fordelskataloget på AutoBranchen Danmarks hjemmeside.
- Du kan også kontakte chef for Partnerskaber i AutoBranchen Danmark, Henrik Bitzer, på telefon 3147 4997.
- Eller kontakt CarGarantie direkte:
- Nord- og Midtjylland, Johnny Hammer Christensen, 61 44 13 00 • jch@cargarantie.dk
- Sydjylland og Fyn, Jesper Skellgaard-Nielsen, 44 12 96 66, jsk@cargarantie.dk
- Sjælland Henrik Byrnel, 40 73 48 38 hby@cargarantie.dk
“Vi kommer gerne forbi og forklarer forhandlerne, hvordan de kan spare penge og samtidig sove bedre om natten, fordi de opnår tryghed,” siger Jens Bachmann.