Landets autoværksteder er for tiden presset af lange leveringstider på reservedele, af højere energipriser og mangel på arbejdskraft. Det har AutoBranchen Danmark dokumenteret med en medlemsundersøgelse.
Men hvis bilhusenes sælgere får deres bilkunder til at tegne AutoBranchen Danmarks bilforsikring, som udbydes i samarbejde med Gjensidige, kan de hjælpe bilhusets værksted økonomisk – både på kort og lang sigt.
For det første bliver biler, der er solgt med AutoBranchen Danmarks bilforsikring henvist til bilforhandlerens eget værksted i forbindelse med en skade. Det vil sikre omsætningen til værkstedet – med mindre kunden specifikt ønsker, at skaden bliver repareret et andet sted.
”På den måde sikrer man indtægter til sit værksted langt ud i fremtiden,” fastslår Nicky Bobak, eftermarkedschef i AutoBranchen Danmark.
Giver 500 kroner for håndtering af totalskade
Derudover er forsikringen også den eneste bilforsikring, der betyder, at værkstedet får kontantbetaling for håndtering af totalskadede biler. Helt præcist løber betalingen op i 500 kroner.
“For rigtig mange værksteder er det bøvlet at håndtere totalskadede biler, der står og fylder, indtil de bliver hentet. Og man får ikke en bøjet femøre for besværet. Men det gør man, hvis bilen har en AutoBranchen Danmarks bilforsikring hos Gjensidige. Det er en unik fordel, som burde inspirere resten af forsikringsbranchen,” siger Nicky Bobak.
Og det er derfor oplagt, at bilhusenes sælgere tænker langsigtet og tegner denne forsikring, når det er muligt, fastslår Nicky Bobak.
“For det første er det en rigtig god og konkurrencedygtig forsikring for kunderne, og hvis sælgerne får flere biler forsikret gennem forsikringen, er det også en måde at sikre fremtidige indtægter til værkstedet, hvis nogle af bilerne skulle få en forsikringsskade eller blive totalskadede,” siger Nicky Bobak.
AutoBranchen Danmarks bilforsikring har i foråret lanceret et helt nyt forsikringsprodukt under navnet Elite Bilforsikring.
“Det er et produkt, som vi er rigtig stolte af at præsentere sammen med Gjensidige og som jeg tror vil skabe stor tilfredshed hos både bilkunder og i bilhusene og på værkstederne,” siger Henrik Bitzer, partnerskabschef i AutoBranchen Danmark.