Bilforhandlere

Savner du sparring og input? Nye netværk vil klæde dig bedre på

Med nye netværksgrupper vil AutoBranchen Danmark give medlemmer mulighed for fortrolig sparring om såvel dagligdagens som fremtidens udfordringer.

“Som bilforhandler har det aldrig været sværere at se ind i fremtiden, end det er lige nu.” 

Så klar er beskeden fra Klaus Schultz, medlemskonsulent i AutoBranchen Danmark.  

Og fordi fremtiden er sværere at spå om end vanligt, og fordi mange bilforhandlere ikke har professionelle bestyrelser eller en overflod af sparringspartnere, ønsker AutoBranchen Danmark nu at etablere netværksgrupper, hvor medlemmer uformelt, men fortroligt kan drøfte de udfordringer, der eksisterer i en bilforretning både i dag og på sigt.  

“Vi har selvfølgelig respekt for, at mange står i en konkurrencesituation, så det bliver ikke en snak om, hvor man køber brugte biler, men snarere et rum for at dele strategiske overvejelser og erfaringsudveksle. Det bliver med de lange briller på, men også om aktuelle problemstillinger,” siger Klaus Schultz.  

Planen er, at der skal være 10-15 personer i hver netværksgruppe, og at grupperne bliver fordelt geografisk, så ingen har for langt til møderne, der afholdes på skift hos de enkelte virksomheder. 

AutoBranchen Danmark faciliterer så møderne og sørger for bespisning.  

“Vi starter op med to netværksgrupper for at teste idéen af og gøre os nogle erfaringer, og hvis det bliver en succes, er vi klar til at udvide med flere netværksgrupper,” siger Klaus Schultz.  

Netværksgrupperne vil foruden tre årlige samlinger af forventet tre timers varighed også kunne bestå af ryste-sammen-ture, studieture eller lignende.  

Hvert møde vil foruden aktuelle sager som udgangspunkt fokusere på to emner. 

I testfasen vil deltagelse i en netværksgruppe koste 2.000 kroner årligt.  

Hvis du er interesseret i at høre mere om netværksgrupperne, kan du kontakte medlemskonsulent Klaus Schultz. Se nedenstående kontaktinformation. 

Kontakt

Klaus Schultz

Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn