FGU

Skoda-forhandler: Hver tredje handel omfatter serviceaftale

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

Service- og reparationsaftaler er blevet et yderst vigtigt element i det at drive et moderne bilhus. De største fordele er: større kundeloyalitet, mere stabil indtjening og bedre strukturering af både personalets og kundernes tid.

Det er de oplevelser, direktør Brian Maul sidder med, når han kigger på tallene for kunder med et service- og reparationsabonnement hos Maul Biler A/S, der er Skoda- og Nissanforhandler i Skanderborg. Samtidig med det er serviceaftalerne blevet en yderst vigtig del af virksomhedens samlede økonomi.

”Lige nu bliver 36 procent af alle nye Skoda’er hos os handlet med et service- og reparationsabonnement. Og det er rimelig bredt fordelt på alle prisklasser inden for Skodas segmenter. Så det har stor betydning hos os”, fortæller Brian Maul.

Særlig sælgerteknik giverbonus

Hos Maul Biler har man tilbudt kunderne service- og reparationsabonnementer i flere år. Men der er forskellige måder at angribe mersalget på, hvis man er sælger.

”En af mine sælgere er utrolig dygtig til at få solgt service- og reparationsabonnementer i forlængelse af et salg. Dog sørger personen for at vente til den dag, kunden får udleveret sin bil. Det skyldes, at kunden i forvejen har rigtig mange tal at forholde sig til i købsprocessen”, forklarer Brian Maul:

”Derfor kan det være en god idé at tage netop dét mersalg lidt senere i processen. Det har i hvert fald vist sig at virke bedst hos os”.

Et fint modsvar til leasing

Forhandleren i Skanderborg har som så mange oplevet et leasingmarked i fremdrift de senere år. Det betyder, at flere forbrugere er blevet vant til, at der med deres nye eller brugte leasingbil følger service- og reparation med i den månedlige ydelser.

”Vi begyndte at tilbyde service- og reparationsaftaler til bilkøbere før leasingbølgen for alvor tog fart i
Danmark. Men det er klart, at flere forbrugere efterspørger en samlet pakke over praktisk talt alle udgifter til deres bil på månedsbasis”, siger direktør Brian Maul.

[/fusion_text][fusion_tagline_box backgroundcolor=”” shadow=”no” shadowopacity=”0.70″ border=”0″ bordercolor=”” highlightposition=”none” content_alignment=”left” link=”” button=”” linktarget=”_self” modal=”” button_size=”” button_type=”” button_shape=”” buttoncolor=”default” title=”Om temaet” description=”” margin_top=”” margin_bottom=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

Flere og flere bilforhandlere tilbyder service- og reparationsaftaler til kunderne. AutoBranchen Danmark kigger nærmere på, hvad aftalerne betyder for økonomien, kundetilfredsheden og loyaliteten mellem bilhuse og deres kunder.

Og ikke mindst hvad potentialet er for de bilforhandlere, som endnu ikke tilbyder service- og reparationsaftaler. Vi har interviewet tre forskellige bilforhandlere i tre forskellige regioner i Danmark om deres erfaringer med aftalerne, og vores auto-jurist kigger nærmere på aftalerne med paragraf-øjne.

[/fusion_tagline_box][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Seneste tema-historier

[/fusion_text][fusion_recent_posts layout=”default” picture_size=”fixed” hover_type=”none” columns=”3″ number_posts=”6″ offset=”0″ pull_by=”category” cat_slug=”tema” exclude_cats=”” tag_slug=”” exclude_tags=”” thumbnail=”yes” title=”yes” meta=”no” meta_author=”no” meta_categories=”no” meta_date=”yes” meta_comments=”yes” meta_tags=”no” content_alignment=”” excerpt=”yes” excerpt_length=”0″ strip_html=”yes” scrolling=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” /][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]