Bilforhandlere

100% Autotjek markedsføres over hele landet

Det nye brugtbilkoncept 100% Autotjek, som er skabt i et samarbejde mellem FTZ og AutoBranchen Danmark, er her i september ved at blive rullet ud. En massiv markedsføringskampagne skal skabe synlighed om det nye kvalitetsstempel for brugte biler.

På et møde forleden blev de brugtbilforhandlere, der er tilmeldt 100% Autotjek, informeret nærmere om konceptet og markedsføringen. 74 brugtbilhandlere landet over er allerede tilmeldt nu, før konceptet er startet. Der er derfor allerede nu en tyngde bag lanceringen af 100% Autotjek. På mødet var der livlig spørgelyst, og der blev skabt klarhed over 100% Autotjek.

Radioreklame i hele landet

Markedsføringen vil ske med et seriøst og informativt radiospot, som kører landet over i seks uger hen over efteråret på Nova FM, The Voice, Radio 100 FM, Pop FM, myROCK, Radio Soft, ANR, Radio Nordjyske, Radio Viborg, Radio ABC, Radio Alfa, Solo FM, Radio go!FM, Radio Skive, Radio M, Radio VLR, Classic FM og Skala FM.

Derudover bliver der sat ind med internetannoncer på blandt andet biltorvet.dk og bilbasen.dk og ejerskab af siderne, hvor en 100% Autotjek-annonce pryder hele forsiden, når man klikker sig ind på bilportalerne.

Der bliver annonceret via krak.dk og degulesider.dk, og med Google Adwords vil bilkøbere møde 100% Autotjek, når de søger efter brugt bil på Google.

Ligeledes er der produceret en animationsfilm (se nedenfor), som på en letforståelig måde forklarer, hvad 100% Autotjek går ud på. Filmen vil blive markedsført på biltorvet.dk og på de sociale medier.

Tilsammen vil markedsføringstiltagene resultere i, at forskellige typer af bilkøbere rammes.

Få papir på at du er troværdig

Hos AutoBranchen Danmark har direktør Jens Brendstrup stor tiltro til det nye brugtbilkoncept.

”Med 100% Autotjek får forhandleren papir på, at han er troværdig, og kunden får en garanti for, at bilen har gennemgået et uvildigt brugtbilstjek”, siger Jens Brendstrup og fortsætter:

”Hvis man som bilforhandler vil give kunden tryghed i handlen ved at få foretaget et uvildigt autotjek og ved at tilbyde en pakke med finansiering, forsikring, garantier og vejhjælp, og man endnu ikke har tilmeldt sig 100% Autotjek, vil jeg opfordre til, at man overvejer muligheden. I takt med, at der bliver skabt synlighed om det nye brugtbilkoncept gennem markedsføringen, vil kunderne begynde at efterspørge biler med kvalitetsstemplet 100% Autotjek. Meningen med det hele er, at 100% Autotjek gerne i sidste ende skulle give bilhandleren øget omsætning og bedre bundlinje”, siger Jens Brendstrup.

Krav skal opfyldes

For at sikre, at 100% Autotjek bliver et troværdigt kvalitetsstempel, stilles der en række krav. Forhandleren skal være seriøs med en webside og et præsentabelt salgsområde. Og så skal kunden tilbydes en samlet pakke med nedbrudsforsikring, finansiering, vejhjælp, garanti mod restgæld og kilometergaranti.

På mødet blev Bo Krogså fra 3B Biler og Jeppe Larsen fra Rødkjær Biler valgt som forhandler-repræsentanter i 100% Autotjeks forretningsudvalg.

Du kan læse mere om 100% Autotjek på www.100autotjek.dk

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation

Flemming Ransborg

Medlemskonsulent, Nordjylland og Bornholm

Klaus Schultz

Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn

Christian Richter

Kommunikations- og politisk rådgiver

Lene Søbo

Grafiker og marketingkoordinator

Christian Mikkel Uldall Grøn

Web- og social medie manager

Emil Refn

Studentermedhjælper

Anton Willum Bøje Ritzau

Studentermedhjælper