Bilforhandlere

Få gevinst ud af flere besøg på din hjemmeside

Kunderne bliver digitale. Det samme gør autobranchen. Flere og flere virksomheder er til stede digitalt, og mange er gode til at være der. Men hvordan får man mest mulig gevinst ud af de besøgende på hjemmesiden.

Det ved Sleeknote, der arbejder med de såkaldte popups på hjemmesider. Det vil sige små målrettede popup-bokse, der dukker frem på hjemmesiden på det helt rigtige tidspunkt, når kunden er et bestemt sted på hjemmesiden eller foretager bestemte handlinger.

”Når det gælder markedsføring på nettet, er intelligente popups en god opfindelse, som er kommet for at blive, og som giver god mulighed for dialog med kunden uden at virke generende,” siger Jens Trillingsgaard, der er salgschef i Sleeknote.

En ny fordelsaftale giver AutoBranchen Danmarks medlemmers noget ”ekstra i posen”, hvis de tegner årsabonnement hos Sleeknote, der i øvrigt er en god bekendt af autobranchen.

“Vi arbejder allerede med flere bilimportører, så vi er på deres mærkers hjemmesider, og vi ved, hvad der virker i autobranchen. Heldigvis ved vi også, at vores kunder uanset branche, er super glade for Sleeknote,” Jens Trillingsgaard.

De forskellige popups bliver blandet andet brugt til at få flere prøvekørsler, flere tilbud om byttepris på bil og leasingtilbud. Det kan også være tilmelding til nyhedsbrev eller invitationer til events, for at nævne nogle stykker.

“En målrettet popup hvor man gerne vil opfordre besøgende til at anmode om en byttepris, kan fx blive vist, når en mulig kunde klikker ind på en bestemt bil, og undersøger så meget om bilen, at han eller hun kommer godt ned på siden eller er på siden i længere tid. Her giver en målrettet popup god mening, fordi kunden har vist interesse for dit produkt,” siger Jens Trillingsgaard.

AutoBranchen Danmarks chef for Partnerskaber, Henrik Bitzer, hæfter sig ved, at den forøgede gavn af hjemmesiden ved popups langt fra begrænser sig til nyvognsforretninger. Fordelene er lige så gode for andre i autobranchen. Har man noget at tilbyde, så giver det mening.

“Hvis en potentiel kunde undersøger noget om værkstedet på din hjemmeside, giver det god mening med en popup, der tilbyder en ydelse eller produkt på værkstedet,” siger Henrik Bitzer.

Sleeknotes salgschef Jens Trillingsgaard giver også et eksempel med leasing.

“Når en mulig kunde læser om leasing på hjemmesiden, er det enkelt og smart at gøre det let for kunden at spørge ind til leasing. Foreslå f.eks. erhvervsleasing gennem en popup på de biler, I ved normalt bruges mest til erhvervsleasing,” fortæller han videre.

Når man tegner et årsabonnement hos Sleeknote, opnår AutoBranchen Danmarks medlemmer tre gratis popup kampagner, som altså giver mulighed for at få flere prøvekørsler, flere tilbudsforespørgsler og flere tilmeldinger til nyhedsbrev.

Se mere i AutoBranchen Danmarks fordelsunivers på hjemmesiden, eller kontakt Henrik Bitzer, Partnerskabschef i AutoBranchen Danmark på telefon 3114 4997.

Kontakt

Henrik Bitzer

Partnerskabschef