Hvad ville du sige til at have en medarbejder eller kollega, der var inde i alle detaljer af din virksomheds data? En medarbejder, der kan lave komplekse analyser på baggrund af de data. Levere analyserne i et formfuldendt sprog. Gøre det lynhurtigt. En medarbejder, som altid er klar på flere opgaver, aldrig beder om lønforhandling og som hverken belaster frugtordningen eller slikskålen.
Mange virksomheder har ladet sine medarbejdere lege lidt med ChatGPT og brugt det til at assistere med ad hoc-opgaver. Men nogle virksomheder er begyndt at have egentlige AI-medarbejdere, der indgår i arbejdsstyrken. AI-medarbejdere, som har et kaldenavn, et ansigt og en mail-adresse, som de kan kontaktes på, hvis man har brug for deres hjælp til at løse en opgave.
Den udvikling er også relevant at være opmærksom på i autobranchen. Og derfor holder AutoBranchen Danmark i samarbejde med Santander et medlemsarrangement, der handler om, hvordan du kan bruge kunstig intelligens til at optimere din forretning. Det finder sted den 21. maj.
Her kan du bl.a. blive bekendt med ”Kondi Kai” og ”Athena”, som er to AI-medarbejdere, der er kommet ombord i teamet hos Royal Unibrew. Her hjælper de til med at udføre marketing-processer langt hurtigere og langt mere smidigt, end man ellers ville kunne gøre det.
Det er Jakob Sanggaard og Bastian Meyer-Karlsen fra Manifold AI, der sætter fokus på, hvordan man kan bruge AI-medarbejdere til at nå mere – og de medbringer også indsigter fra Wellvita og Maanesten, der ligeledes har taget AI i brug til at hjælpe med salgsindsigter, kampagner og marketing-tekster.
”Efterhånden har mange virksomheder gjort sig nogle erfaringer med, hvor meget assistance man kan få ud af at tegne f.eks. et abonnement på ChatGPT, men færre har erfaring med, hvordan man kan integrere AI som en fast del af sin forretning. Det sætter vi fokus på til dette medlemsarrangement, hvor der også vil være god tid til at netværke,” siger Charlotte Brix Andersen, der er leder af medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation hos AutoBranchen Danmark.
Få mere ud af AI-værktøjerne
Inden da vil Peder Hammerskov give en overflyvning på, hvor vi er henne med AI lige nu, og hvilke værktøjer, det er værd at beskæftige sig med, i den skov af redskaber, der allerede findes.
Til daglig underviser Peder Hammerskov på Danmarks Journalisthøjskole, som er i færd med at oprette et nyt Center for Kunstig Intelligens, som Peder skal stå i spidsen for.
Peder vil sørge for, at deltagerne får en dybere forståelse for de forskellige værktøjer og får øjnene op for det potentiale, de rummer. Han vil bl.a. stille skarpt på, hvordan du skal skrive til systemet på en måde, så du får et bedre resultat ud af det. Han vil også fortælle om, hvordan AI kan hjælpe med research, tekstforfatning, dataanalyse osv. Og så vil han gøre det konkret i forhold til, hvordan man kan anvende AI i bilforretningen.
Aftenen afsluttes med mulighed for at spise tapas og møde andre fra branchen i de spændende omgivelser hos Haaning Collection i Bagsværd.
Du kan læse mere om AI-arrangementet og tilmelde dig her. Det er gratis for medlemmer.
Kontakt
