Hos Car Special har marketingchef Mikkel Jul regnet på samarbejdet.
“Når vi betaler én krone for dette samarbejde, så tjener vi otte kroner. Det fungerer så godt, at jeg efter testperioden lavede en årsaftale med Weply,” fortæller Mikkel Jul, der ellers var skeptisk fra begyndelsen.
“Da jeg blev ansat som marketingchef var planen, at al markedsføring skulle klares internt her i huset, så jeg har afvist rigtigt mange sælgere, som kontakter mig. Da Weply ringede, lyttede jeg, og vi prøvede det af,” siger han og fortsætter:
“Vi havde prøvet andre chatsystemer, hvor vores egne medarbejdere skulle svare, men de er jo som regel optaget af noget andet og får måske ikke svaret lige med det samme. Det gør man med Weply – døgnet rundt. Det er ikke fagfolk, men mange af spørgsmålene kan de svare på og resten bliver leads til os, og vi kan arbejde videre med dem,” siger han videre.
Mikkel Jul har regnet sig frem til, at de leads som Car Special får fra deres chat-funktion tjener sig ind otte gange i forhold til udgiften. Dertil kommer det, han kalder de bløde værdier i form af tilgængeligheden 24 timer i døgnet.
I Hobro er Jan’s Auto i Hobro en lidt mindre forhandler, der i sin forretning har Mitsubishi og det nye kinesiske varebilsmærke i Danmark, Maxus. Her er direktør Morten Hvid også begejstret for sin chatfunktion fra Weply, der giver ham en tilgængelighed, som han og medarbejderne ikke selv kan klare.
“Så sent som i går havde vi en kunde, der fik svar på sine spørgsmål klokken 22. Det var ikke noget, jeg behøvede at tage mig af. Nogle spørgsmål kan handle om vores åbningstid, adresse, hvor meget en bestemt bil må trække. Altså relativt banale spørgsmål. Men det kan også handle om en byttebil, hvor Weply får indhentet oplysninger og beder kunden sende fotos af bilen til min mail. Så har vi noget at arbejde med, når vi møder næste morgen,” fortæller Morten Hvid.
Han fortæller videre, at kunderne har taget godt imod, at Jan’s Auto er så tilgængelige. Som kunde hos Weply har Morten Hvid bedt om, at Weply altid får telefonnummer og mailadresse på de potentielle kunder, der henvender sig. En enkelt var utilfreds med at skulle udlevere sit telefonnummer, men ellers har al tilbagemelding været positivt.
Fordelsaftalen med Weply er en af dem, som vi forventer os meget af. Når vi indgår den slags aftaler på medlemmernes vegne, så er det ud fra et princip om, at aftalen skal hjælpe med enten øget indtjening eller færre udgifter. Det rammer vi bestemt her, for chatløsningen er en rigtig god idé,” siger Henrik Bitzer, partnerskabschef i AutoBranchen Danmark.
IT-firmaet Weply har udviklet en chatløsning, som giver dig mulighed for at have dialogen med kunderne døgnet rundt. Forhandleren eller værkstedet skal ikke selv bemande chatten. Det gør Weply med personale, der er uddannet og testet i alt fra grammatik til kundeservice. Personalet, der er dansktalende, sidder flere steder i verden, så de kan dække hele døgnet.
Weply er nordens førende inden for sit område og har allerede i omegnen af 350 kunder i autobranchen i Danmark. I kraft af en ny samarbejdsaftale med AutoBranchen Danmark, tilbyder Weply sine ydelser til medlemmerne med fordelagtige vilkår og reducerede priser.