Motorstyrelsens direktør, Jens Otto Størup, erkendte i starten af september 2019, at DMR har haft en del udfordringer, som for alvor tog fart med indførelsen af brændstofnormen WLTP i foråret. På AutoBranchen Danmarks årsdag 2019 i Vejle sagde direktøren sådan her:
“Lige siden WLTP skulle indføres i foråret, har vi haft problemer med DMR. Og jeg vil sige, at det kulminerede for at par uger siden, hvor flere fejl dukkede op. Derfor ligger den sag øverst på mit skrivebord, og jeg holder jævnligt møder med de underleverandører, for vi skal have løst de her problemer. Det er ikke tåleligt for branchen”.
Godt med indblik i processerne
Eylem Ünüvar, juridisk chef hos AutoBranchen Danmark, ser positivt på tiltaget fra Motorstyrelsen i forhold til det udskældte DMR.
“Mange af vores medlemmer er afhængige af et velfungerende DMR i forhold til en lang række beregninger, de skal udføre. Derfor er det godt, at registreret er et stærkt fokusområde for Motorstyrelsens ledelse, og at man nu vil give brugerne et bedre indblik i processerne bag systemet”, fortæller Eylem Ünüvar.