Bilforhandlere

Corona-virus: Det skal du være opmærksom på i kontrakter med kunder og samarbejdspartnere

(Bemærk, at artiklen er udgivet 12. marts 2020 og at hjælpepakker, lovgivning og øvrige tiltag i corona-krisen kan have ændret sig. Gå til vores tema-univers for de nyeste historier)

Hvordan skal du som bilforhandler, autolakerer eller værkstedsindehaver forholde dig til covid 19/ corona-virussen?

Her giver AutoBranchen Danmark dig overblikket over:

  • Hvordan du forholder dig til dine kontrakter i særlige situationer som under corona-virussen.
  • Hvordan du håndterer forsinkelser på levering af reservedele eller lignende tjenesteydelser.
  • Hvordan du skal forholde dig til din erhvervs- og virksomhedsforsikring.
  • Giver dig den vigtigste tjekliste til initiativer nu og her.

Den vigtige tjekliste

  • Tjek jeres kontrakter med kunder og samarbejdspartnere.
  • Tjek jeres forsikringer.
  • Tjek om ordrer eller opgaver kan fremskyndes
  • Etabler kontakt til tidligere medarbejdere eller andre, som kan hjælpe i forretningen, hvis dele af forretningen bliver ramt af, at medarbejdere må gå i karantæne.
  • Indtænk i fremtidige aftaler, at der tages specifikt stilling til epidemier, pandemier og deraf følgende indvirkning på produktion, levering eller lignende.
  • Vær særlig opmærksom på hyppige berøringsflader i/omkring produktion og kundefaciliteter.  Det kan være nøgler, kontanter, kaffemaskiner i venteområder og meget andet.
  • Indsæt evt. ekstra rengøring – og opstil generelle forsigtighedsprincipper.

Flere guides og forholdsregler

Kontakt

Juridisk hotline