Forside/Indlæg/Husk tillæg i Autotaks for værnemidler til at holde coronasmitten nede

Husk tillæg i Autotaks for værnemidler til at holde coronasmitten nede

Selv om coronavirussen inden for de senere uger er kommet mere under kontrol i Danmark, er der fortsat stor fokus fra både myndigheder og regeringen på at forhindre virussen i at bluse op igen.

Både bilhuse og værksteder har siden udbruddet af virussen i Danmark i slutningen af februar 2020 haft stor fokus på at afspritte biler, holde afstand, sikre kontaktløse betalinger og generelt minimere den fysiske kontakt mellem kunder, salgspersonale, mekanikere og øvrige ansatte.

Men både ved reparationer og autolakering er det vigtigt at notere de merudgifter, man har til værnemidler. Det sker i systemet Autotaks, som i forvejens bruges til at opgøre forsikringsskader på biler. Det fortæller Jørgen Petersen, forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmark.

“Det er fortsat et vigtigt signal at sende til kunder og samarbejdspartnere, at man sørger for at afspritte og levere biler tilbage, hvor alle flader at rengjorte for at minimere risikoen for smittespredning. Betalingen for de værnemidler til den opgave er vigtig for bundlinjen på værkstedet og bilhuset”, fortæller Jørgen Petersen, der dagligt hjælper brugere af systemet Autotaks.

Sådan noterer du merudgifterne i Autotaks

For at minimere risikoen for at sprede coronavirussen i Danmark, sørger værksteder og bilhuse for at afspritte og rengøre biler. De merudgifter til værnemidler skal man dog huske notere, så man får betaling for dem.

Det kan være udgifter til værnemidler, sprit, klude og ekstra tidsforbrug til at desinficere bilerne, som forsikringsselskaberne vil dække i forbindelse med skadesopgørelserne.

  • Hvis du arbejder på et skadesværksted, noteres udgifterne på rapporterne som I og E 1000.
  • For lakværksteder noteres det som L1000.

Kontakt os, hvis I har behov for rådgivning hertil.

Mere om vores support til Autotaks

Hvad omfatter supporten?2020-08-27T15:06:15+02:00
  • Hjælp til oprettelse
  • Hjælp til login
  • Vejledning til korrekte opgørelser
  • Registrering af fejl og mangler i Autotaks
  • Løbende kurser i brug af systemet
Hvad koster supportfunktionen?2020-08-27T15:08:01+02:00
  • Prisen for hele pakken er 75 kr. (ex. moms) per måned.
  • Adgang til support er forbeholdt AutoBranchen Danmarks medlemmer og brugere af Autotaks.
  • Det er en forudsætning for oprettelse som bruger, at Forsikring & Pension accepterer tilmeldingen.
  • Det er gratis at kalkulere skader.

 

 

Sådan tilmelder du dig vores support2020-08-27T15:14:00+02:00
  • Kontakt os på tlf. 33 25 14 33 eller support@abdk.dk.
  • Ved e-mails skal vi bruge info om: firmanavn, cvr-nummer, mailadresse på kontaktperson samt virksomhedens reparatørnummer.
  • Skriver du ind til os, så husk at notere “Tilmelding til Autotaks” i emnefelt.
  • Så snart vi har modtaget tilmeldingen, sørger vi for at oprette dig som bruger hos Forsikring & Pension.
  • Herefter bliver du kontaktet på telefon og får udleveret bruger-ID, password og hjælp til opsætning.
  • Autotaks ejes og drives af Forsikring & Pension, som til enhver tid fastsætter priser og kriterier for anvendelse og skadeskalkulationer.
  • Yderlige information findes på www.autotaks.dk 
2020-08-27T12:59:21+02:0017/06/2020|