Her kigger vi nærmere på de tiltag, som både bilforhandlere og værksteder har indført for at komme igennem situationen på bedst mulig vis.
Tydelig kommunikation
Knap 83% af bilforhandlerne og 62% fra eftermarkedet i undersøgelsen fremhæver især den hurtige og vigtige kommunikation med kunderne om, hvilke forholdsregler, der er taget i deres bilhus eller på deres værksted.
Det kan være særskilt information om Covid-19 på hjemmesiden, fysisk på virksomheden adresse med skiltning, videoer, grafik og i telefonsamtaler med kunderne.
Charlotte Brix Andersen, der er chef for kommunikation og medlemsservice hos AutoBranchen Danmark, er glad for, at en stor del af medlemmerne giver klar information.
“Det er et rigtig godt og seriøst signal at sende til kunderne, at man som virksomhed er meget opmærksom på at stoppe smittespredningen. Vi kan kun opfordre til, at man kommunikerer så konkret som muligt”, siger Charlotte Brix Andersen og fortsætter:
“Eksempelvis ved at fortælle tydeligt om hele processen fra kunden aflevere bilen, til kunden afhenter den. Eller om, hvordan potentielle nye kunder sikkert kan besøge bilhuset”.
Et godt stykke over halvdelen af medlemmerne i undersøgelsen fremhæver hertil, at de specifikt skilter med, at der er indført ekstra rengøring af lokaler såvel som af biler.
Kontakt

Charlotte Brix Andersen
Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation
Flemming Ransborg
Medlemskonsulent, Nordjylland og Bornholm
Klaus Schultz
Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn
Christian Richter
Kommunikations- og politisk rådgiver
Lene Søbo
Grafiker og marketingkoordinator
Christian Mikkel Uldall Grøn
Web- og social medie manager
Emil Refn
Studentermedhjælper