Bilforhandlere

Nyt skadescenter skal kunne reparere og male Fru Jensens bil på én dag   

Målet er klart for nyt skadescenter, der har kostet et tocifret millionbeløb at opføre, og som allerede tiltrækker interesserede branchefolk helt fra Afrika.

Ambitionerne er tårnhøje, når Skadecenter – N. Kjær Bilcentret officielt åbner i april.   

Skadescentret har kostet et tocifret millionbeløb, og skal ikke bare være Sydfyns foretrukne skadescenter, nej, hele virksomheden er designet, så kunderne kan få repareret og malet deres skadede biler på ganske kort tid.   

“Vi skal kunne håndtere Fru Jensens skadede bil på én dag,” lyder målsætningen.   

Det fortæller indehaver og adm. direktør Hans-Christian Kjær, der har opført skadecentret som en selvstændig virksomhed ved siden af N. Kjær Bilcentret i Svendborg, der har været i familiens eje i tre generation, siden hans farfar startede bilforretningen under 2. verdenskrig.    

Til at begynde med beskæftiger skadecenteret 6 pladesmede inklusiv en lærling, 4 autolakerere inklusiv en lærling og tre personer i indskrivningen, men der er kapacitet til det dobbelte.    

Og det vidner om Hans-Christian Kjærs ambitionsniveau.    

“Vi glæder os til at vise Sydfyn, hvad vi kan.”   

Hos N. Kjær Bilcentret har man altid haft pladeværksted og maler, men ideen til et nyt stort skadescenter kom lidt ved en tilfældighed, da det mekaniske værksted skulle udvides i takt med, at forretningen fik flere kunder.   

“Vi kunne have bygget et nyt skadescenter i skammekrogen nede bagved, men vi vil hellere satse stort og bygge det som en selvstændig forretning ud til vejen,” siger Hans-Christian Kjær.   

“Det er jo den hotteste trend lige nu at trække skadesdelen hjem i forretningen. Så jeg er ovenud lykkelig for, at vi allerede nu står klar med et stort skadescenter, når salget bremser. På den måde får vi spredt risikoen i forretningen,” siger han.    

Alt designet med optimering for øje

Selvom opførslen af skadescentret har været en lang proces, hvor såvel malere som pladesmede har været dybt involveret og er kommet med designforslag til, hvordan den optimale indretning skal være. Derudover har man søgt inspiration i Tyskland og fået input fra leverandører som Ventherm og Stenhøj.   

Alt er designet med det formål at optimere processerne, ligesom der er fokus på personalets velvære. Eksempelvis styres ventilation og sug i kabinen af malerpistolen, så der suges, når der males og udsugningen i blanderummet tænder automatisk, når lyset i rummet er tændt.   

Levering af reservedele sker til et aflukket lokale om natten, og i det hele taget er skadecentret indrettet, så alt står klar når smede og malere møder om morgenen.    

Skadecenteret er allerede i drift, men der er allerede stor efterspørgsel på skadesarbejde fra forsikringsselskaber og Tesla. Indtil videre holder Hans-Christian Kjær dog hestene:   

Besøg fra Afrika

“Det er ingen sag at få flere skader at lave, vi kan pumpe alle de skader ind, vi vil. Kunsten er at få styr på processerne, og nu begynder vores praktikperiode, hvor vi skal vise Sydfyn, hvad vi kan,” siger han.  

Indtil videre har interesse fra andre dele af branchen da også været stor. Der har været skadesfolk fra Afrika for at bese skadescentret, ligesom også mere hjemlige branchefolk har kigget forbi.   

Og endnu flere er velkomne, når den officielle åbning af skadecenteret markeres med en åbningsfest fredag d. 12. april kl. 14-16, siger Hans-Christian Kjær. Her fejres åbningen med fadøl, pølser, levende musik og taler fra Svendborgs borgmester og Gitte Seeberg, adm. direktør i AutoBranchen Danmark.    

Du kan læse en længere artikel om skadecenteret og Hans-Christian Kjær i den udgave af Magasinet AutoBranchen Danmark, der kommer på gaden i juni.

 

Kontakt

Nicky Bobak

Eftermarkedschef- og Brugtvognsekspert

Rune Langhoff Sørensen

Eftermarkeds- og klimakonsulent

Lars Baun Vilhelmsen

Eftermarkedskonsulent

Jørgen Petersen

Forsikringskonsulent