Forretningsudvikling

Tech-ekspert på Årsdagen: Få meget mere ud af kunstig intelligens

Der er masser af forretning at hente, hvis man forstår at bruge AI eller kunstig intelligens på den rigtige måde. På Årsdagen 2024 inspirerer tech-ekspert og bilentusiast David Guldager os til at udnytte teknologi-revolutionen.

Vi kender efterhånden ChatGPT, og din forretning har måske endda en chatbot, der hjælper med kundehenvendelser på hjemmesiden. Men de muligheder, den kunstige intelligens kan føre med sig – også for autobranchen – har vi kun lige snittet overfladen af. Det siger techekspert David Guldager. På AutoBranchen Danmarks årsdag den 26. september kommer han til Brande og deler ud af både indsigter, inspiration og måske et lille kærligt spark til branchen.  

AI kan give guld i kassen

“Autobranchen kan gøre meget mere for at gøre AI eller kunstig intelligens til en partner, der kan udvikle forretningen. Elbiler er jo én ting, men der er rigtig meget nyt på vej, der kan hjælpe med at gøre arbejdet i forretningen bedre – og jo altså så tjene flere penge. Det handler også om at kunne se mulighederne og bruge AI til at blive mere kreativ”, fortæller han. 

Hvor nogle kan være skeptiske eller måske forhånds-udmattede af at tænke på AI-bølgen, ser David Guldager rigtig mange muligheder for branchen. Hvis man forstår at bruge teknologien rigtigt:   

“Du kan allerede nu få masser af hjælp fra værktøjer som ChatGPT til for eksempel at gøre din kommunikation med kunderne mere interessant. Og lige om lidt kan du bede det nye Sora fra OpenAI om at lave en superflot dronefilm, hvor din brugte bil fra lageret kører op gennem Strøget eller viser sine off-road skills i Mols Bjerge – vel at mærke uden at bruge dit marketingsbudget for de næste 10 år og uden at din bil forlader matriklen”, forklarer han.  

Brugbare tips i vente

Når det gælder autobranchen ved David Guldager, hvad han taler om. Han er nemlig ikke “bare” techekspert, som i mere end 20 år har fulgt den teknologiske udvikling helt tæt. Han er også bilentusiast, hvilket man selv kan forvisse sig om på hans YouTube kanal Elektrisk, hvor der er masser af bilstof.  

Og noget af den erfaring vil han dele ud af på årsdagen, hvor han lover, at der kommer masser af konkrete tips til at udforske AI’s muligheder:  

“Jeg vil gerne vise autobranchen, hvor mulighederne findes. Det er jo alt fra rekruttering til CO2-regnskaber, du kan få hjælp til her. Og for dem, der er bekymrede for, at AI handler om at udskifte medarbejderne med robotter, så vil der også være masser af håb at hente”, siger han.  

Du kan se mere til David Guldager på Elektrisk.

Denne artikel er i øvrigt skrevet af et menneske.

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation