Bilsalg

Fordelsaftale gør din markedsføring lettere i 2024

Synes du, I burde gøre mere ud jeres kunde-kommunikation, men at det er vanskeligt at finde tiden og ressourcerne til det? Så er der hjælp at hente i en af dine fordelsaftaler. Frem til årsskiftet kan du få en gratis telefonsamtale om din forretnings behov.

Du kender det måske. Din yngste sælger på holdet er god til alt det der med Facebook og Instagram. Så han har fået til opgave at gøre forretning synlig der. Og nu hvor han alligevel gør det, så kan han også ordne det med hjemmesiden. Der er bare det ved det, at yngste-sælger også har en anden ret vigtig opgave: Han skal sælge biler, finansiering og forsikringer. 

Han er dygtig og flittig, og derfor kommer der også noget på de sociale medier fra forretningen. Men kommunikationen til både nye og nuværende kunder havner alligevel altid nederst i bunken, og derfor bliver der kommunikeret, når der er tid. Og arbejdet bliver lavet i ydertimerne, når der ikke står en kunde, der skal have hjælp.  

Sådan er virkeligheden for mange forretninger, men med få, enkle midler, kan I få sat struktur på jeres kommunikation og undgå, at jeres profil på sociale medier sander til i hverdagens travlhed.  

AutoBranchen Danmark har samlet en lang række professionelle kommunikatører, der står til rådighed for medlemmer til en yderst fordelagtig pris. Og råd nummer 1 fra Kommunikationskorpset, som de kalder sig, er hurtigst muligt at få lavet et kommunikations-årshjul for forretningen.  

Charlotte Brix Andersen, chef for forretningsudvikling og kommunikation hos AutoBranchen Danmark siger:  

”Et årshjul for kommunikationen er et af de vigtigste redskaber til at skabe den nødvendige tid til kommunikationsopgaven. Fra vores mange besøg hos medlemmerne har vi kunnet se et mønster i den måde, mange bilforretningers kommunikation håndteres på, især hos mindre og mellemstore forhandlere. Man ved godt, at det er vigtigt, men det er bare rigtig svært at prioritere opgaven helt så meget, som man gerne ville i en supertravl hverdag. Og så bliver det tit noget man gør, når der lige er en halv time til overs i ydertimerne”, forklarer hun og fortsætter: ”Det er frustrerende for mange forretninger, for man kan måske se, at der er potentiale til at booste salget meget mere med god, velplanlagt kommunikation til kunderne, men tiden er bare ikke til det”.  

AutoBranchen Danmarks Kommunikationskorps tilbyder medlemmer at komme på besøg og gennemgå forretningen for gode historier og mersalgs-muligheder samt at lægge en årsplan for, hvilke historier man kan få fortalt, den bedste timing og de bedste kanaler. Samtidig kan korpset hjælpe forretningerne med at lave skabeloner for opslag på de sociale medier, artikler, pressemeddelelser og alt det andet, der skal til for gøre forretningen synlig i løbet af året overfor kunderne.  

”Hvis man allerede fra starten af året har en hel række artikler, sociale medie-opslag og andet liggende i systemet, klar til ”affyring”, jamen så bliver det altså betydeligt lettere for forretningens kommunikationsansvarlige at få kommunikeret til kunderne med den rette timing. Mange ting er jo sæsonbetingede såsom dækskifte og ferietjek, så dem kan man lige så godt få sat i system og forberedt, og så bliver der meget mere tid til selve salgsopgaven. Også for yngstemanden!”, siger Charlotte Brix Andersen.  

Hvis du vil i kontakt med en af Kommunikationskorpsets erfarne medlemmer om behovet i din forretning, så kan du frem til årsskiftet nu få en gratis og uforpligtende telefonsamtale på op til 30 min, hvor I sammen sporer jer ind på din forretnings behov. Herefter koster det selvfølge en timetakst at få arbejdet udført.  

Kontakt Rebekka Johanne Knudsen rk@abdk.dk for at få mere at vide. 

Læs mere om Kommunikationskorpset her

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation