Bilforhandlere

If kåret som årets forsikringsselskab for andet år i træk

AutoBranchen Danmarks medlemmer har netop i en medlemsundersøgelse kåret If Skadeforsikring til årets forsikringsselskab for andet år i træk.

”If er fleksible i forhold til at finde løsninger på de reparationer, der skal laves, og har en god dialog med værkstederne. If har god forståelse for fællesløsninger, så begge parter får noget ud af det”, sagde Jens Brendstrup, administrerende direktør i AutoBranchen Danmark, da han præsenterede årets forsikringsselskab ved AutoBranchen Danmarks årsdag.

If Skadeforsikring indtager førstepladsen ved at toppe 11 af i de i alt 12 parametre, som bilforhandlere, bilværksteder og autolakererier over hele landet vurderer forsikringsselskaberne på baggrund af. Det er parametre som behandling, taksering, kommunikation og betalingsfrister. Baseret på medlemmernes besvarelser har forsikringsselskaberne fået en samlet score.

Fokus på det gode samarbejde

Forsikringsselskaberne er værkstedernes største kunder, når det kommer til skadesreparationer, og derfor er et godt samarbejde parterne imellem afgørende. Formålet med undersøgelsen og kåringen af årets forsikringsselskab er at sætte fokus på det gode samarbejde og skabe de bedst mulige forudsætninger for AutoBranchen Danmarks medlemsvirksomheders henved 20.000 medarbejdere.

”Vi er meget bevidste om, hvor meget det gode samarbejde mellem os og værksteder og forhandlere betyder. Vi har stærkt fokus på kundetilfredshed i If, og det konstruktive samarbejde med værkstederne, hvor der lyttes, tilpasses og udvises loyalitet, kan aflæses direkte på vores kunders tilfredshed”, siger Jørgen Koch, taksatorchef i If Skadeforsikring

Han glæder sig især over, at det nu er anden gang i træk, at AutoBranchen Danmarks medlemmer anerkender If for det arbejde, selskabet lægger i at skabe en smidigere hverdag hos medlemmerne. If har senest automatiseret en række tidligere manuelle processer, der har øget både kvalitet og effektivitet i den administrative del af skadeopgørelserne, og er dermed med til at støtte op om at kunne give kunderne en god oplevelse på en ofte frustrerende baggrund med en skadet bil.