Oversigt
Autobranchen Danmark 2023 blocks
Overskrift til tekstafnit hvori der kan indgå faq’er
en lang tekst om noget relevant.
AutoBranchen Danmarks nyhedsbrev udkommer hver mandag. Derudover udsender vi om onsdagen nyheder om kurser og arrangementer for alle i autobranchen.
Seneste afgiftsomlægning med L202 af 13. februar 2021 bliver ved med at volde problemer. Mange omberegninger udestår stadig, og nu skal endnu en overgangsregel ændres på skrømt, som det også blev gjort med overgangsregel for køretøjer indregistreret før d. 18. december 2020, der ved korrekt anmodning kunne få lov til at blive indregistreret til den registreringsafgiftssats, der gjaldt på det tidspunkt. Anmodningsprocessen voldede dog så store problemer, at politikerne efter pres fra branchen, lempede reglerne betydeligt.
Nu er det overgangsordningen for værditabsberegninger for leasingkøretøjer, som Motorstyrelsen ser sig nødsaget til at ændre med lov nr. 755 af 13. juni 2023. Årsagen til ændringen er ifølge Motorstyrelsen, at motorregisteret ikke har kunnet understøtte overgangsreglen, når det kommer til værditabsberegninger.
Og her kommer et par faq’er
Der er principielt ikke noget krav om at en aftale skal være skriftlig. Det er altså ikke nødvendigvis et krav, at der findes en udfyldt og underskrevet slutseddel, for at der er indgået en aftale. Aftalen kan også være mundtlig, eller der kan foreligge e-mails eller sms’er, som bekræfter at en aftale er indgået.
Hvis kunden bestrider, at der er indgået en aftale, ligger bevisbyrden hos bilforhandleren/sælgeren. Hvis man ikke har en skriftlig aftale i form af en slutseddel, kan det blive meget vanskeligt for en sælger at løfte denne bevisbyrde.
Kontakt os for øvrige spørgsmål og eksempler på retssager om bindende aftaler.
Det er tilladt at benytte konkrete forbehold i medfør af Købelovens §§ 77 og 77b. Anfører man konkrete forbehold i slutsedlen vil disse som udgangspunkt være gældende.
Det kan være forbehold eller oplysninger som:
- ‘Støj fjerde gear’
- Toppakning eller topstykke defekt’
- Eller lignende oplysninger, som naturligvis skal være korrekte.
Et forbehold som ‘drivlinje-defekt’ vil derimod også være for generelt og vil kunne tilsidesættes. Man skal dog bemærke, at det er sælger som har bevisbyrden for, at køberen har modtaget de korrekte oplysninger om de defekter, som man vil oplyse om og dermed fraskrive reklamationsretten på.
Derfor skal sådanne forbehold også gives på bevis-sikker måde, hvilket i praksis betyder, at de skal være skrevet ind i slutsedlen, og forbeholdet må ikke have karakter af et standardforbehold.
1-6 Ansatte:
Solgte nye og /eller brugte biler i kalenderåret kr./år: 0-100
Pris kr.: 7.825,-
7-15 ansatte:
Solgte nye og /eller brugte biler i kalenderåret kr./år: 101-250
Pris kr.: 11.790,-
Man betaler kontingent efter antal ansatte eller antallet af solgte nye og/eller brugte biler i kalenderåret efter ovenstående grupper.
Der tillægges 1.110 kr. pr. år for hver filial eller afdeling, du har.
- liste
- liste
Ved at melde sig ind i AutoBranchen Danmark vil man, hvis virksomheden handler med biler, blive opkrævet et engangsbeløb på kr. 1.000 kr./excl. moms. Beløbet går til AutoBranchen Danmark Bilgaranti. Beløbet vil ikke blive refunderet ved udmeldelse eller lignende.
Og her kommer et par flere faq’er
Der er principielt ikke noget krav om at en aftale skal være skriftlig. Det er altså ikke nødvendigvis et krav, at der findes en udfyldt og underskrevet slutseddel, for at der er indgået en aftale. Aftalen kan også være mundtlig, eller der kan foreligge e-mails eller sms’er, som bekræfter at en aftale er indgået.
Hvis kunden bestrider, at der er indgået en aftale, ligger bevisbyrden hos bilforhandleren/sælgeren. Hvis man ikke har en skriftlig aftale i form af en slutseddel, kan det blive meget vanskeligt for en sælger at løfte denne bevisbyrde.
Kontakt os for øvrige spørgsmål og eksempler på retssager om bindende aftaler.
Det er tilladt at benytte konkrete forbehold i medfør af Købelovens §§ 77 og 77b. Anfører man konkrete forbehold i slutsedlen vil disse som udgangspunkt være gældende.
Det kan være forbehold eller oplysninger som:
- ‘Støj fjerde gear’
- Toppakning eller topstykke defekt’
- Eller lignende oplysninger, som naturligvis skal være korrekte.
Et forbehold som ‘drivlinje-defekt’ vil derimod også være for generelt og vil kunne tilsidesættes. Man skal dog bemærke, at det er sælger som har bevisbyrden for, at køberen har modtaget de korrekte oplysninger om de defekter, som man vil oplyse om og dermed fraskrive reklamationsretten på.
Derfor skal sådanne forbehold også gives på bevis-sikker måde, hvilket i praksis betyder, at de skal være skrevet ind i slutsedlen, og forbeholdet må ikke have karakter af et standardforbehold.
Her fortsætter teksten for at vise hvordan det kan se ud når der kommer tekst efter en faq.
Mere tekst efter faq. Denne kan fx ende med en cta som link eller knap.
Latest News Block
Seneste nyheder
Gå til nyhederSeneste nyheder
Gå til nyhederStandard blocks
Her er en overskrift
Quisque ut nisi. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Nam pretium turpis et arcu. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nullam cursus lacinia erat.
Multiteaser
Forms (Gravity Forms)
Test1
Typografi
H1 Donec interdum metus et hendrerit
H2 Donec interdum metus et hendrerit
H3 Donec interdum metus et hendrerit
H4 Donec interdum metus et hendrerit
H5 Donec interdum metus et hendrerit
H6 Donec interdum metus et hendrerit
Her er en overskrift
Quisque ut nisi. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Nam pretium turpis et arcu. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nullam cursus lacinia erat.
Her er en overskrift
Quisque ut nisi. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Nam pretium turpis et arcu. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nullam cursus lacinia erat.
Endnu en overskrift til test
Her har jeg tilføjet sort baggrund med hvid tekst for at teste om det virker. Det gør det. Da den sorte ikke skal bruges som baggrund har jeg skiftet til blå.
Her er en overskrift
Quisque ut nisi. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Nam pretium turpis et arcu. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nullam cursus lacinia erat.
Her er en overskrift
Quisque ut nisi. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Nam pretium turpis et arcu. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nullam cursus lacinia erat.
Her er en overskrift
Quisque ut nisi. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Nam pretium turpis et arcu. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nullam cursus lacinia erat.
Quisque ut nisi. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Nam pretium turpis et arcu. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nullam cursus lacinia erat.
- nteger ante arcu, accumsan a, consectetuer eget, posuere ut, mauris.
- Aenean viverra rhoncus pede.
- Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae.
Integer ante arcu, accumsan a, consectetuer eget, posuere ut, mauris. Aenean viverra rhoncus pede. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Fusce id purus. Praesent blandit laoreet nibh..
Integer ante arcu, accumsan a, consectetuer eget, posuere ut, mauris. Aenean viverra rhoncus pede. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Fusce id purus. Praesent blandit laoreet nibh..
- nteger ante arcu, accumsan a, consectetuer eget, posuere ut, mauris.
- Aenean viverra rhoncus pede.
- Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae.
Etiam vitae tortor. Nulla sit amet est. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Quisque ut nisi. Nunc interdum lacus sit amet orci.
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem.
Test Tester
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
H1 Donec interdum metus et hendrerit
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
H2 Donec interdum metus et hendrerit
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
H3 Donec interdum metus et hendrerit
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
H4 Donec interdum metus et hendrerit
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
H5 Donec interdum metus et hendrerit
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
H6 Donec interdum metus et hendreritMorbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.
Morbi nec metus. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Morbi vestibulum volutpat enim. Cras dapibus.