Manglende handelsværdi af biler kan medføre afvisning af sager i Autotaks

Hvis du eller dit skadesværksted samarbejder med Codan om forsikringsskader, er det vigtigt, at I sørger for at notere en handelsværdi af det køretøj, I har opgjort skaderne på. Hvis handelsværdien enten er meget lav eller er fraværende i skadesrapporten, kan Codan afvise sagen. Det skriver firmaet i en såkaldt broadcast i Autotaks-systemet.

Jørgen Petersen, forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmark uddyber:

“Beskeden fra Codan viser, at det er vigtigt, at værkstederne laver realistiske handelsværdier på køretøjet i Autotaks, når de sidder med skadesrapporten. I samme ombæring skal man også huske at tage hensyn til køretøjets udstyrsvariant”, siger Jørgen Petersen og fortsætter:

“En lav eller meget lav værdifastsættelse kan få takseringsrobotten til at tro, at køretøjet er totalskadet. Sker det, kan sagen sendes videre til manuel taksering, og det kan betyde en væsentlig længere godkendelsesproces.

Codan oplyser, at man har lavet den automatiske proces  for at mindske takseringstiden generelt på sine sager.

Mere om vores Autotaks-support her

Hvad omfatter supporten?2020-08-27T15:06:15+02:00
  • Hjælp til oprettelse
  • Hjælp til login
  • Vejledning til korrekte opgørelser
  • Registrering af fejl og mangler i Autotaks
  • Løbende kurser i brug af systemet
Hvad koster supportfunktionen?2020-08-27T15:08:01+02:00
  • Prisen for hele pakken er 75 kr. (ex. moms) per måned.
  • Adgang til support er forbeholdt AutoBranchen Danmarks medlemmer og brugere af Autotaks.
  • Det er en forudsætning for oprettelse som bruger, at Forsikring & Pension accepterer tilmeldingen.
  • Det er gratis at kalkulere skader.

 

 

Sådan tilmelder du dig vores support2020-08-27T15:14:00+02:00
  • Kontakt os på tlf. 33 25 14 33 eller support@abdk.dk.
  • Ved e-mails skal vi bruge info om: firmanavn, cvr-nummer, mailadresse på kontaktperson samt virksomhedens reparatørnummer.
  • Skriver du ind til os, så husk at notere “Tilmelding til Autotaks” i emnefelt.
  • Så snart vi har modtaget tilmeldingen, sørger vi for at oprette dig som bruger hos Forsikring & Pension.
  • Herefter bliver du kontaktet på telefon og får udleveret bruger-ID, password og hjælp til opsætning.
  • Autotaks ejes og drives af Forsikring & Pension, som til enhver tid fastsætter priser og kriterier for anvendelse og skadeskalkulationer.
  • Yderlige information findes på www.autotaks.dk 
2021-02-17T12:32:29+01:0016/02/2021|Tags: , |
Go to Top