Bilforhandlere

Derfor bør bilforhandlere se nærmere på Autotaks-support 

Hvis du og din virksomhed i forvejen er medlem af AutoBranchen Danmark, kan det give rigtig god mening at kigge på den support, som AutoBranchen Danmark yder til systemet Autotaks. 

Måske ringer der ikke lige en klokke, hvis du sidder med de store linjer i ledelsen eller arbejder i salgsafdelingen, men spørger du værkføreren, nævner Autotaks på skadecentret eller taler med jeres autolakerer, ringer klokken med stor sandsynlighed. 

Autotaks er det system, som bruges til at opgøre forsikringsskader på biler i Danmark, og systemet er vigtigt at kende til, når bundlinjen skal gøres op for hele din virksomhed. Nicky Bobak, eftermarkedschef hos AutoBranchen Danmark uddyber: 

“Vi har stort branchekendskab, uanset om det drejer sig om karrosseri eller autolakering. Kigger man på ens virksomhed overordnet set, er det en fordel at samle sin support ét sted. Kombineret med juridisk rådgivning og fordelsaftaler til medlemmer af AutoBranchen Danmark får man dermed den fulde pakke med alle de goder, som følger med”, siger Nicky Bobak.  

Generelt er der hjælp at hente på fire afgørende områder. 

  • Vejledning øger omsætning

AutoBranchen Danmarks supportfunktion må ikke udfærdige skadesrapporter for brugere – det skal man selv sørge for. 

Men indlagt i AutoBranchen Danmarks support ligger vejledning til korrekte skadesopgørelser. Det er vigtigt for alle samarbejdspartnere, fordi korrekte skadesrapporter er afgørende for, at man argumenterer på lige vilkår – uanset om man er autolakerer eller karrosseritekniker. 

Den løbende support til Autotaks viser hos AutoBranchen Danmark, at der er mangler på næsten hver femte skadesrapport. Ofte ringer brugere ind til supporten for at den sidste vejledning, inden rapporten sendes. Men selv her konstaterer vi løbende fejl og mangler. Dem kan supportfunktionen være med til at fjerne.

  • Nyheder og særtillæg

Autotaks-systemet rummer utrolig mange funktioner – uanset hvilket køretøj, man arbejder på. For autolakererne kan det være en jungle at kontrollere, om tre og firelagsopgaver er beregnet korrekt. 

For karrosseriteknikerne kan det være opgaver omkring sideliggende dele, som driller. Uanset opgavetype kan AutoBranchen Danmarks supportfunktion biddrage med nyeste viden på området. 

Hertil sender AutoBranchen Danmark jævnligt nyheder ud, som blandt omhandler Autotaks og systemets løbende vedligeholdelse, opdateringer, fejl og mangler. Som led i supportfunktionen er AutoBranchen Danmark nemlig i tæt dialog med Forsikring & Pension (F&P), som ejer og driver systemet.

  • Hjælpende hånd med skærmdeling

Det kan også være, at man har svært ved at finde rundt i Autotaks-systemet eller har glemt, hvor/ hvordan man noterer en bestemt type opgave. Her kan vores supportfunktion bruge skærmdeling, så vores konsulent kan overtage brugerens skærm og guide rundt i systemet på den måde. Det kan være en hurtig og effektiv løsning, hvis der er travlt på værkstedet. 

  • Hurtig hjælp til login

Uanset om man er flittig bruger eller en mere sjælden gæst på Autotaks/forsi-hjemmesiden, kan systemet drille. Det kommer bedst til udtryk, når man skal logge på systemet, inden man kan begynde at opgøre skader. 

AutoBranchen Danmarks Autotaks-support hjælper selvfølgelig brugere med at nulstille kodeord – det eneste, man typisk skal have klar, er reparatørnummeret, og så kan være supportfunktion klare resten. 

Det er nemt at komme i gang  

Hvis din virksomhed ønsker Autotaks-support hos AutoBranchen Danmark, er opstarten ganske ligetil. Det eneste, du skal have klar er dit reparatørnummer, som udleveres af Forsikring & Pension (F&P), som ejer og driver Autotaks. 

“Så snart vi har reparatørnummeret, kan vi hurtigt knytte virksomheden til vores support. Fremadrettet får man support og hjælp til at bruge systemet endnu bedre, end man måske gør i dag. I sidste ende kan omsætningen i virksomheden som helhed hæves, fordi man får bedre styr på skadesopgørelser og reparationer”, forklarer Nicky Bobak. 

Læs mere og kom i gang med Autotaks-support her.

Kontakt

Nicky Bobak

Eftermarkedschef- og Brugtvognsekspert