Grønne ambitioner skal være realistiske
Autobranchen støtter den grønne omstilling af den danske bilpark i retningen mod elbiler.
Autobranchen støtter den grønne omstilling af den danske bilpark i retningen mod elbiler.
Med baggrund i DR-programmet Kontant, har vi i dag erfaret, at der kan forekomme svindel med eksportgodtgørelser. Som brancheorganisation kan vi naturligvis ikke acceptere, hvis medlemmer svindler og udnytter huller i loven.
AutoBranchen Danmark arbejder aktivt for at få flere unge til at vælge en erhvervsuddannelse inden for autoområdet.
AutoBranchens VidenCenter tilbyder igen kurser i Qapter rettet mod øvede brugere. På kurserne vil vi gennemgå ændringer i og omkring Qapter, og I vil få mulighed for at prøve kræfter med alle aspekter af systemet.
I sit finanslovsudspil lægger regeringen op til at fortsætte med omprioriteringsbidraget, som siden 2016 har fjernet cirka 200 millioner kroner årligt fra erhvervsuddannelserne.
Gjensidige Forsikring har fornøjelsen af at invitere alle AutoBranchen Danmark medlemmer til fodbold i Parken den 23. september. Der venter et vaskeægte Superliga-brag mellem FC København og FC Nordsjælland.
Den netop vedtagne WLTP-lov risikerer at føre til forsinkelser i billeverancerne og i sidste ende kan det betyde, at bilkøberne kan komme til at vente på at få leveret en ny bil. I øjeblikket er der således opstået flaskehalse hos bilfabrikkerne, som venter på at få godkendt de nye modeller efter den nye WLTP standard, som giver en mere præcist billede af brændstoftsforbruget i forhold til den gamle opgørelsesmetode, NEDC.
Langt om længe, og efter mere end tre måneders forsinkelse, blev loven om de nye WLTP-krav vedtaget torsdag. For både jer som forhandlere og for bilkøberne giver det ro om priserne, og dermed slipper man nu for at have tillæg og forhold til slutsedlerne.
Fra 2014 til 2017 er markant færre unge søgt ind på en erhvervsuddannelse til trods for en erhvervsskolereform skulle hjælpe med rekrutteringen.
Det handler om at komme først over målstregen, og det kræver, at man giver alt, hvad man har for at nå målet. Det er kendetegnet for racerkører Jan Magnussens karriere, der både har budt på store sejre, skuffelser og en stolthed som far. 45-årige Jan Magnussen tager telefonen en tidlig morgen fra Wisconsin i USA, hvor han netop har afsluttet et løb i weekenden. Han når lige hjem til sin familie i Roskilde et par dage, inden det for alvor går løs med de næste løb i WeatherTech SportsCar Championship. Jan Magnussen fører sammen med makkeren Antonio Garcia lige nu i GTLM-mesterskabet, som de også er forsvarende mestre i. Det skal også gerne blive til en sejr i år for ”only victory counts”, som Jan Magnussen udtrykker det. ”Det er den måde, jeg føler, alt mit arbejde bliver godkendt på”, fortæller racerkøreren. Den 27. september fortæller Jan Magnussen om sin hæsblæsende karriere ved AutoBranchen Danmarks årsdag på Hindsgavl Slot ved Middelfart. Det er en karriere, der langt fra er slut, selvom Jan Magnussen nærmest er født ind i branchen. Først som gokartkører, siden i både Formel 1 og Le Mans, og fra 2007 har Jan Magnussen været fuldtidsansat fabrikskører hos Corvette Racing for General Motors i USA.
Efter fire år med hovedsæde på Skagensgade 1 i Taastrup, flytter AutoBranchen Danmark tættere på København i løbet af efteråret. Det sker blandt andet for at kunne komme tættere på de politiske beslutningstagere, forklarer AutoBranchen Danmarks administrerende direktør Gitte Seeberg.