For de værksteder, som i dag er medlemmer af AutoBranchen Danmark, får konsolideringen, som er en overordnet strategisk beslutning på området for værkstedsaftaler, dog ingen konsekvens. Her kan medlemsværkstederne være trygge trods den nye struktur på markedet.
Birgitte Rønne, der er chef for partnerudvikling hos Gjensidige Forsikring, sætter flere ord på de ændrede markedsvilkår i forsikringsbranchen:
”Der bliver fortsat henvist til de værksteder, som er medlem af AutoBranchen Danmark. Det er vigtigt for at være en eftertragtet partner på markedet for værkstedsaftaler”, siger Birgitte Rønne.
Henrik Bitzer, partnerskabschef hos AutoBranchen Danmark, tilføjer:
”For os er samarbejdet med Gjensidige Forsikring en vigtig medlemsfordel, så vi som organisation hele tiden er med til at sikre, at værkstederne holder fast i deres kundegrundlag og får alle de rigtige redskaber til forretningsudvikling”.
Flere fordele for de organiserede
Der er flere årsager til, at Gjensidige Forsikring fra 1. september 2019 indskrænker antallet af værkstedsaftaler. Dels ønsker forsikringsselskabet at styrke samarbejdet med de værksteder, som selskabet i dag samarbejder med. Dels vil Gjensidige gøre det attraktivt at organisere sig, så man får ekstra fordele ud af sit medlemskab.
”Som medlem af vores værkstedsnetværk skal man kunne se en værdi i at være med. Det gælder også her, og derfor vil vi gerne pleje dem i fællesskabet bedre ”, siger Birgitte Rønne.
Skulle ens værksted ved en fejl været blevet opsagt, kan man altid kontakte Gjensidige på auto@gjensidige.dk eller på tlf. 8818 6972.