Som tidligere omtalt her på eftermarked.dk indfører Forsikring & Pension løbende to-faktor-login ved brug af Autotaks. Det betyder, at man ikke længere kan være flere personer om at bruge det samme login.
I denne uge er det Autotaks-brugere, der har AutoBranchen Danmark som udbyder, der har oplevet ændringerne.
Men hvis man ikke har oprettet nye brugere endnu, og man i stedet har udsat det, går den snart ikke længere.
Fra starten af næsten uge er det nemlig ikke længere muligt at udskyde ibrugtagningen af to-faktor-login, hvis man har AutoBranchen Danmark som Autotaks-udbyder, har Forsikring & Pension oplyst.
Og derfor gælder det om at få styr på det i en fart, lyder rådet fra AutoBranchen Danmarks Autotaks-support.
“Udrulningen skete mandag morgen, hvor mange har travlt, så jeg kan godt forstå, at mange måske har udskudt det. Men det vil være irriterende at møde ind i næste uge og så ikke længere have adgang til Autotaks, så det gælder om at få det ordnet, mens tid er,” siger Jørgen Gøttsche Petersen, forsikringskonsulent og Autotaks-support hos AutoBranchen Danmark.
Forsikring & Pension har lavet følgende materiale om brugen af to-faktor-login og flerbruger-ID, som AutoBranchen Danmark opfordrer til, at man orienterer sig i, hvis man ikke allerede er begyndt at bruge to-faktor-login.
–Video om Flerbruger ID for værksteder
–Video om flere brugere på samme login
–Vejledningen ”Sådan kommer du i gang med 2 faktor login på Forsi.dk”
–Vejledningen ”Sådan logger du dig på Forsi.dk med 2 faktor login”
–Vejledningen ”Sådan skifter du din adgangskode med 2 faktor login i Forsi.dk”
AutoBranchen Danmarks Autotaks-support kan kontaktes på 33251433 eller support@abdk.dk