Bilforhandlere

Ny medlemsservice vil styrke din kommunikation i forretningen

Biler sælges i stigende grad online, kunder bliver mindre loyale og forventer personlige løsninger til netop deres behov samtidig med, at mere og mere kommunikation foregår digitalt og på flere forskellige kanaler. Det stiller store krav til kommunikations set-uppet i forretningen. Derfor lancerer AutoBranchen Danmark nu et Kommunikationskorps med 27 freelancere i hele landet, som er klar til at hjælpe jer med alle slags kommunikationsopgaver.

Du står midt i det: Branchen er i disse år under hastig forandring. Nogle kunder vil kun handle nede i forretningen, mens andre begynder at handle mere online, og her spiller geografi ikke en rolle for købet. Derimod bliver præsentationen af bilen online mere og mere vigtig. Nogle kunder vil have bestemte løsninger, og andre vil have svar her og nu også udenfor åbningstiden. For kunderne vil have svar, når ungerne er puttet, og de har tid til at surfe på nettet efter en ny bil kl. 22.

Kunderne flytter sig – med den rette kommunikation kan du flytte med

Når kundernes adfærd ændrer sig, skal din forretning tale til dem på nye måder. Det er en svær udfordring, og derfor lancerer AutoBranchen Danmark nu et Kommunikationskorps, der kan hjælpe medlemmerne med opgaven.

Chef for forretningsudvikling Charlotte Brix Andersen siger: ”I de her år bliver det stadig mere kompliceret at skulle håndtere de mange kommunikations- og marketingsopgaver i bilforretningen. Når kunderne for eksempel ikke længere kommer i forretningen, fordi de er vant til, at alt kan ordnes på nettet, ja så kan det være svært at finde ud af, hvordan man kommer i kontakt med dem. Det stiller enormt store krav til ens arbejde med data og leads samt til kommunikationen,” siger hun.

Kommunikationskorpset dækker bredt – og i hele landet

Ideen med Kommunikationskorpset er simpel: AutoBranchen Danmark har samlet en gruppe af eksperter indenfor alt fra strategiudvikling og målgruppeanalyse til nyhedsbreve, hjemmeside-optimering, sociale medier, opfølgning på leads, video og meget mere.

Eksperterne bor i forskellige dele af landet, så alle kan få en lokal eller næsten-lokal ekspert på besøg. Alle korpsets eksperter har viden om bilbranchen. Har du en kommunikationsopgave, der trænger til at blive løst, kan du gennem Kommunikationskorpset nu let booke løsning af opgaven. AutoBranchen Danmark er garant for opgavens kvalitet og for en god pris.

Charlotte Brix Andersen forklarer: ”Det er ofte svært at finde tid og kræfter til kommunikations-og marketingsopgaver, når man samtidig skal sælge biler. Samtidig får mange forretninger kommunikationstilbud hele tiden, men det kan være svært at vide, hvad der er bedst. Med korpset har vi samlet de mest relevante kompetencer på ét sted – det gør let at gå til. Hvis du har en udfordring, kan du nu bare ringe til os og så matcher vi dig med den rigtige person, som kan løse opgaven for dig.  

Begynd med en workshop

De fleste kan med fordel begynde med at booke en workshop, hvor to af korpsets eksperter kommer ud i forretningen og bruger 2 timer sammen med en større eller mindre gruppe af forretningens medarbejdere. Derefter får forretningen tilsendt minimum 8 konkrete kommunikations-anbefalinger, som man kan arbejde videre med. Anbefalingerne kan for eksempel handle om, hvilken strategi man skal anlægge for fortsat at fastholde sine kunder, hvad forretningen skal være kendt for, hvilke medieplatforme man skal prioritere, hvordan man kan øge sit salg af ydelser, eller hvordan man bedst muligt kan være i kontakt med sine forskellige kundesegmenter.

Charlotte Brix Andersen siger: ”Det er afgørende at få et præcist billede af, hvad ens kommunikationsproblemer egentlig består i, og hvad mulighederne er for at få dem løst. Derfor kan man med fordel starte med en workshop for at finde ud af, hvad der skal til for omsætte forretningens mål til kommunikation, der rammer kunderne bedst muligt, og dermed kan være med til at øge salget af biler eller af services på eftermarkedet. På vores workshop arbejder vi i fællesskab med at stille den rigtige diagnose. Derefter kommer vi med anbefalinger – og så kan man vælge, om man vil gøre det selv eller få hjælp fra nogle af Kommunikationskorpsets dygtige freelancere”.

Medlemmerne kan også gå direkte til at bestille en opgave hos en freelancer gennem AutoBranchen Danmark, hvis man ved, hvad man vil have løst, og bare gerne vil i gang.

KOM I GANG FIRST AID AUTOBRANCHEN DANMARKS KOMMUNIKATIONSKORPS

Om AutoBranchen Danmarks Kommunikationskorps

Kommunikationskorpsets eksperter tilbyder en række kommunikationsydelser: Video, fotos, kommunikationsstrategi, workshops, nyhedsbreve, artikler, optimering af leads, hjemmeside-hjælp, grafik, presseindsatser og podcast.

Det er AutoBranchen Danmark, der matcher din virksomhed med en freelancer ud fra kompetencer og geografi. Derfor skal du altid bestille opgaven igennem os. Vi evaluerer også efter hver opgaveløsning, så vi altid ved, om I har været tilfredse, eller om der er noget, vi kan forbedre til næste gang.

Se hvad andre medlemmer har fået ud af Kommunikationskorpset:

Har du spørgsmål om Kommunikationskorpset, er du velkommen til at kontakte AutoBranchen Danmark på info@abdk.dk.

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation