Forside/Indlæg/Autotaks-supporten skal være mere end blot en it-udbyder

Autotaks-supporten skal være mere end blot en it-udbyder

Systemet Autotaks er et vigtigt værktøj for alle, der arbejder med forsikringsskader i Danmark. Men hvad er det for en support, din virksomheder får med jeres adgang til systemet?

AutoBranchen Danmark yder support til Autotaks, men det er med afsæt i at være mere end blot en it-udbyder. AutoBranchen Danmarks erfarne forsikringskonsulent rådgiver nemlig til korrekte opgørelser med Autotaks, inden de sendes ind til forsikringsselskaberne.

Mangler koster på bundlinjen

Ved at yde mere end blot support til opretning af profiler og nulstilling af kodeord kan AutoBranchen Danmark være med til løfte bundlinjen hos medlemmerne.

”Vores vigtigste opgave ved at rådgive i brugen af Autotaks er, at brugere og medlemmer udarbejder så korrekte skadesopgørelser som muligt. Hverken mere eller mindre. Det er dels vigtigt for bundlinjen, samarbejdet med forsikringsselskabet og eventuelle uoverensstemmelser om opgørelsen”, siger Nicky Bobak, eftermarkedschef hos AutoBranchen Danmark.

Netop opkald om mangelfulde skadesrapporter har vist sig at være godt for bundlinjen. En bruger har eksempelvis fået rettet sin skadesopgørelse, hvilket indbragte 1.900 kr. mere for én lakopgave.

”Brugeren var egentlig af den opfattelse, at rapporten var færdig og klar til at blive sendt afsted. Men det viste sig, at den var ukorrekt og altså meget mangelfuld”, fortæller Nicky Bobak fra AutoBranchen Danmark.

I den konkrete case var der flere mangler i rapporten:

  • Udsprøjtning på fordør i forbindelse med udskiftning af bagdør.
  • Afdækning omkring siderude.
  • Afmontering af baglygte.
  • Løsnet bagkofanger.
  • Textyl-materialer manglede inklusive arbejdsløn.

Vores support til Autotaks

  • AutoBranchen Danmark skriver hver uge om tips og tricks til opgørelser i Autotaks. Historier sættes ind i en aktuel situation – eksempelvis merudgifter i forbindelse med corona – Covid-19.
  • Det er vigtigt at understrege, at man som skadesopretter som udgangspunkt ikke har bindende krav på at få dækket udgiften for opgaver, medmindre det er aftalt med det givne forsikringsselskab.
  • Der findes ingen lovgivning, som sikrer værksteder bestemte ydelser eller betalinger for at udbedre skader på biler.
  • Supporten til Autotaks er vejledende og bygger alene på, at brugeren af Autotaks får betaling for de opgaver, som er nødvendige for at udføre skaden korrekt.

Mere om vores Autotaks-support her

Hvad omfatter supporten?2020-08-27T15:06:15+02:00
  • Hjælp til oprettelse
  • Hjælp til login
  • Vejledning til korrekte opgørelser
  • Registrering af fejl og mangler i Autotaks
  • Løbende kurser i brug af systemet
Hvad koster supportfunktionen?2020-08-27T15:08:01+02:00
  • Prisen for hele pakken er 75 kr. (ex. moms) per måned.
  • Adgang til support er forbeholdt AutoBranchen Danmarks medlemmer og brugere af Autotaks.
  • Det er en forudsætning for oprettelse som bruger, at Forsikring & Pension accepterer tilmeldingen.
  • Det er gratis at kalkulere skader.

 

 

Sådan tilmelder du dig vores support2020-08-27T15:14:00+02:00
  • Kontakt os på tlf. 33 25 14 33 eller support@abdk.dk.
  • Ved e-mails skal vi bruge info om: firmanavn, cvr-nummer, mailadresse på kontaktperson samt virksomhedens reparatørnummer.
  • Skriver du ind til os, så husk at notere “Tilmelding til Autotaks” i emnefelt.
  • Så snart vi har modtaget tilmeldingen, sørger vi for at oprette dig som bruger hos Forsikring & Pension.
  • Herefter bliver du kontaktet på telefon og får udleveret bruger-ID, password og hjælp til opsætning.
  • Autotaks ejes og drives af Forsikring & Pension, som til enhver tid fastsætter priser og kriterier for anvendelse og skadeskalkulationer.
  • Yderlige information findes på www.autotaks.dk 
2020-09-14T13:52:40+02:0014/09/2020|Tags: , , , |