Eftermarked

Deltager på Autotaks-kursus: “Vi skal virkelig til at tjene flere penge i Autotaks”

Brian Skydsgaard fra Struer Billakering (en del af Qars) og Victor Strandhagen Jacobsen fra Bjarne Nielsen i Hillerød er enige.

AutoBranchen Danmarks kursus i Autotaks har været en klar øjenåbner for dem begge, når det handler om øget indtjening gennem opgørelser Autotakts.

Brian Skydsgaard er til dagligt autolakerer og tjekker dagligt taksatorrapporter. Han er glad for at have fået en stribe tricks og fif med fra AutoBranchen Danmarks kursus.

“Autotaks er ikke det mest brugervenlige system i verden, og i løbet af det her kursus går det op for en, at man lynhurtigt kan glemme en masse vigtige krydser. Ved at overse diverse tillæg går vi meget hurtigt glip af vigtig omsætning. Og det kan blive til mange penge på en måned”, siger Brian Skydsgaard.

Galleri fra kursus i Autotaks 27. februar 2020 i Roskilde

God til dialog

Victor Strandhagen Jacobsen siger lidt kækt, at “vi skal virkelig til at tjene flere penge i Autotaks”. Samtidig mener han, at bedre indsigt i Autotaks også betyder, at den vigtige dialog mellem autolakerer og karrosseritekniker bliver bedre.

“Hvis jeg glemmer at notere en opgave i Autotaks, er alle i princippet taberne på den lange bane. Vi er afhængige af hinanden, og jeg ser et kursus, som det her, som et rigtig godt afsæt til at gøre skadesopgørelserne og lakrapporterne langt bedre. Selvfølgelig også økonomisk for os”, siger Victor Strandhagen Jacobsen.

Vi kan tage tricks med videre

Brian Skydsgaard mener samtidig, at kursets indhold kan tages videre med til fyraftensmøder mellem hans autolakvirksomhed og dens samarbejdspartnere.

“Jeg får flere ting med hjem, som jeg ikke kender til. Og jeg får repeteret nogle processer og fremgangsmåder. På den måde står jeg også stærkere i snakken med samarbejdspartnere om afregning. Det ser jeg mange fordele i”, siger autolakereren fra Struer.

Victor Strandhagen Jacobsen er enig:

“Tydelig kommunikation mellem lakerer, pladesmed, samarbejdspartnere og taksatorer er virkelig vigtig. Dertil vil jeg sige, at man lærer noget mere på det her kursus, end man gør på uddannelsen som pladesmed. Og det er godt for alle parter”.

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation

Flemming Ransborg

Medlemskonsulent, Nordjylland og Bornholm

Klaus Schultz

Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn

Christian Richter

Kommunikations- og politisk rådgiver

Lene Søbo

Grafiker og marketingkoordinator

Christian Mikkel Uldall Grøn

Web- og social medie manager

Emil Refn

Studentermedhjælper

Anton Willum Bøje Ritzau

Studentermedhjælper