Bilforhandlere

Få mere ud af trafikken på din hjemmeside 

Kunderne bliver mere og mere digitale. Det faktum behøver ingen længere diskutere. Næste punkt er til gengæld at finde ud af, hvordan en virksomhed bedst muligt får nytte af de besøgende på hjemmesiden.

Den form for markedsføring kan Sleeknote hjælpe med. Den aarhusiansk baserede virksomhed arbejder særligt med såkaldt popups på hjemmesider. Det vil sige små målrettede popup bokse, der kommer frem på hjemmesiden på det helt rigtige tidspunkt, når kunden er et bestemt sted på hjemmesiden eller foretager bestemte handlinger.

En ny fordelsaftale giver AutoBranchen Danmarks medlemmers “lidt ekstra i posen”, hvis de tegner årsabonnement hos Sleeknote, der i øvrigt er en god bekendt af autobranchen.

“Vi arbejder allerede med flere bilimportører, så vi er på deres mærkers hjemmesider, og vi ved, hvad der virker i autobranchen,” siger salgschef Jens Trillingsgaard.

Ifølge salgschefen er der god erfaring med popups i autobranchen. Det bliver bl.a. brugt til at få flere prøvekørsler, flere tilbud om byttepris på bil og leasingtilbud. Det kan også være tilmelding til nyhedsbrev eller invitationer til events, for at nævne nogle stykker.

“En målrettet popup hvor man gerne vil opfordre besøgende til at anmode om en byttepris, kan fx blive vist, når en mulig kunde klikker ind på en bestemt bil, og undersøger så meget om bilen, at han eller hun kommer godt ned på siden eller er på siden i længere tid. Her giver en målrettet popup god mening, fordi kunden har vist interesse for dit produkt,” siger Jens Trillingsgaard.

AutoBranchen Danmarks chef for Partnerskaber, Henrik Bitzer, hæfter sig ved, at den forøgede gavn af hjemmesiden ved popups langt fra begrænser sig til nyvognsforretninger. Fordelene er lige så gode for virksomheder, der handler med brugte biler.

“Og i øvrigt giver det også god mening at tilbyde ydelser på værkstedet, hvis en kunde undersøger noget i den retning på hjemmesiden,” siger Henrik Bitzer.

Sleeknotes salgschef Jens Trillingsgaard giver også et eksempel med leasing.

“Når en mulig kunde læser om leasing på hjemmesiden, er det enkelt og smart at gøre det let for kunden at spørge ind til leasing. Foreslå f.eks. erhvervsleasing gennem en popup på de biler, I ved normalt bruges mest til erhvervsleasing,” fortæller han videre.

Når man tegner et årsabonnement hos Sleeknote, opnår AutoBranchen Danmarks medlemmer tre gratis popup kampagner, som altså giver mulighed for at få flere prøvekørsler, flere tilbudsforespørgsler og flere tilmeldinger til nyhedsbrev.

Når det gælder markedsføring på nettet, er intelligente popups en god opfindelse, som er kommet for at blive, og som giver god mulighed for dialog med kunden uden at virke generende.

Se mere i AutoBranchen Danmarks fordelskatalog på hjemmesiden, eller kontakt Henrik Bitzer, Partnerskabschef i AutoBranchen Danmark på telefon 3114 4997.

Kontakt

Henrik Bitzer

Partnerskabschef