Hvis du og din virksomhed skifter cvr-nummer, skal du og din virksomhed samtidig sørge for at få et nyt reparatørnummer i systemet Autotaks.
Systemet bruges til at opgøre forsikringsskader på biler og er samtidig afgørende for, at autolakerere og skadesoprettere får betaling for deres arbejde.
Hvis cvr-nummer og reparatørnummer ikke matcher, kan det på lang sigt give problemer.
Det fortæller Jørgen Petersen, der er forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmarks Videncenter. Han arbejder hver dag med support til Autotaks-systemet og korrekte lakopgørelser.
“Jeg anbefaler, at man kontrollerer, om Autotaks-systemet har de rigtige oplysninger i form af cvr-nummer, adresse, kontonummer og så videre. Hvis man er i tvivl om, hvordan man gør, man kan altid kontakte AutoBranchen Danmark”, fortæller Jørgen Petersen.
Her kontrollerer du oplysningerne i Autotaks
Når man er logget ind i Autotaks, findes der en samlet side med de virksomhedsinformationer, som Autotaks har. Sådan finder du dem:
- Klik på tandhjulet oppe i højre hjørne på startvinduet.
- Vælg ‘Support’ blandt flere indstillinger.
- Kontrollér at din virksomheds cvr-nummer er det korrekte. Ellers risikerer virksomheden manglende betaling for opgaver udført i Autotaks.
Hvis dit cvr-nummer er nyt:
- Kontakt din lokale taksator, som giver dig et nyt reparatørnummer, som er korrekt forbundet til virksomhedens cvr-nummer.
- Kontakt herefter AutoBranchen Danmark på support@abdk.dk eller tlf. 33 25 14 33
- Nu får du en ny Autotaks-bruger til virksomheden, så alle oplysninger stemmer og betaling udføres korrekt.