Jørgen Petersen, forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmark, hjælper dagligt brugere af Autotaks og ser opdateringen som en klar forbedring af systemet.
“Hvis man forstår at bruge tallene og løbende overvåger udviklingen, giver det her en overskuelig og nem indsigt i det økonomiske samarbejde, man har på tværs af selskaber. Samtidig vil man også kunne måle forsikringsselskaberne op imod hinanden, hvilket kan forbedre konkurrencen og øge gennemsigtigheden”, siger Jørgen Petersen fra AutoBranchen Danmark.
Vigtige oplysninger mangler
På trods af den nye funktion mangler der ifølge forsikringskonsulenten, der har arbejdet over 40 år i autobranchen som blandt andet taksator, fortsat en række muligheder i Autotaks i forhold til det økonomiske overblik.
“Det kunne være spændende, hvis Autotaks kunne rumme gennemsnitstider for opretninger. Og forbruget af brugte eller alternative reservedele. Det ville igen være en god måde til at kunne holde forsikringsselskaberne lidt op imod hinanden”, siger Jørgen Petersen.
Kontakt support med idéer
Brugere af Autotaks og medlemmer af AutoBranchen Danmark kan altid kontakte vores support-funktion med input til Autotaks-systemet, der ejes og drives af Forsikring & Pension (F&P).
“En del af vores supportfunktion går ud på, at vi hele tiden kan melde ind til F&P om eventuelle fejl og mangler i Autotaks. Men det kan også være idéer til forbedringer, herunder bedre muligheder for et økonomiske overblik som det her”, siger Jørgen Petersen.
Statistik-funktionen findes helt i toppen af skærmen i venstre side i samme bjælke, hvor I også logger ind og ud.