AutoBranchen Danmarks yder support til Autotak og har som erklæret mål, at supporten skal være langt mere end en support til de mest basale og tekniske ting.
I stedet skal supportfunktionen kunne mærkes på bundlinjen og bidrage til, at du og dit værksted ser en merværdi i supporten. Det forklarer Nicky Bobak, der er eftermarkedschef hos AutoBranchen Danmark.
“I tillæg til det at nulstille et kodeord har vi indlagt en langt mere udvidet support, så Autotaks-brugeren gennem os får råd og vejledning til at indsende så korrekte skadesrapporter som muligt. Det er både godt for bundlinjen på værkstedet, men også i det vigtige samarbejde med taksatorer og forsikringsselskaber. Man kan altså ringe til os, hvis man har opfølgende spørgsmål til helt konkrete problemstillinger i sit skadesarbejde”, siger Nicky Bobak.
Kurser og nyheder
Hvis man tilmelder sig Autotaks gennem AutoBranchen Danmark, bliver man ikke kun klædt på til at forstå systemet. Man kan også deltage i kurser, der i sidste ende skal gøre en til superbruger af Autotaks – og så man kan lære fra sig til de andre i virksomheden.
“I tillæg hertil skriver vi løbende nyheder om Autotaks. Det kan være om opdateringer til systemet, brugererfaringer, tips og tricks til korrekte skadesrapporter. Vi tror på, at det samlet klæder vores brugere endnu bedre på til at tage den vigtige snak med taksatoren og forsikringsselskabet, hvis der skulle opstå tvister”, siger Nicky Bobak og tilføjer:
“Jo bedre, man selv er inde i systemet og up to date, desto lettere løfter man så at sige bevisbyrden over for dels forsikringsselskabet og i sidste ende Forsikring & Pension, der ejer og driver systemet. Det er vigtigt for os som supportudbyder”.
Skærmdeling til hurtig hjælp
Hertil har vores Autotaks-support mulighed for at give meget konkret vejledning i systemet ved hjælp af skærmdeling. Det kan lette processen med at finde frem til lige præcis det flueben eller den funktion i Autotaks, der kan have en stor effekt på den samlede rapport.
“Det betyder, at vi kan kigge brugeren over skulderen digitalt og være med til at sikre, at de har styr på rapporten. Vi har mange eksempler på, at det har vist sig at være indbringende opkald for værkstedet”, siger Nicky Bobak fra AutoBranchen Danmark.