Sådan kan smarte genveje gøre dit Autotaks-arbejde nemmere

I en travl hverdag på værkstedet kan det være en fordel at sætte en række genveje op til Autotaks for at komme hurtigere og nemmere i gang med at opgøre forsikringsskader i systemet.

Jørgen Petersen, forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmark, hjælper dagligt Autotaks-brugere med support til systemet og får på den baggrund mange input til, hvordan man administrerer systemet bedst muligt.

Lav bogmærke og gem adgangskoden

Autotaks/Forsi-systemet er browserbaseret og kan tilgås på en lang række enheder. Men alt for ofte har brugere problemer med deres login eller kan ikke finde siden til Autotaks.

“Her anbefaler jeg dem det lille, simple trick at gemme Autotaks-siden som bogmærke i deres internetbrowser. De fleste browsere kan i dag også huske på kodeordet og brugernavn. Også det er en god ting at sætte op, så man hurtigt kan starte programmet op, når man skal taksere skader”, siger Jørgen Petersen fra AutoBranchen Danmark.

Tryk F5 i ny og næ

Hertil anbefaler forsikringskonsulenten også, at man lige trykker F5 eller ctrl plus r-tasten for at genindlæse/ opdatere siden med Autotaks.

“Nogle gange går takseringen i kludder, fordi det er for lang tid siden, at siden er blevet genindlæst. Det kan virke simpelt, men det kan have betydning”, siger Jørgen Petersen.

Hold jeres computer opdateret

Som med alt andet software er det vigtigt, at styresystemet på både computeren, tabletten eller telefonen er opdateret for at sikre, at også Autotaks kører optimalt.

“Nogle henvendelser til support afslører desværre, at der arbejdes på computere eller enheder, der ikke har været opdateret længe. Det kan have betydning for driftssikkerheden i Autotaks”, siger Jørgen Petersen.

Find arkiverede rapporter

Efter tre måneder arkiveres skadesrapporter automatisk i Autotaks. Men nogle gange kan det være nødvendigt lige at gå tilbage til en ældre rapport, hvis man kommer i tvivl om en proces eller en afregning.

“Også her er en del forholdsvis nem genvej i Autotaks takket være søgefunktionen. Det kan man se mere om herunder i videoen”.

Find timepriser

AutoBranchen Danmark anbefaler, at man årligt tager en forhandling med forsikringsselskaberne om timepriser og afregning for forsikringsskader. Også her har AutoBranchen Danmark lavet en videoguide til, hvordan man finder frem til de tal. Den kan du se herunder:

Mere om vores Autotaks-support her

Hvad omfatter supporten?2020-08-27T15:06:15+02:00
  • Hjælp til oprettelse
  • Hjælp til login
  • Vejledning til korrekte opgørelser
  • Registrering af fejl og mangler i Autotaks
  • Løbende kurser i brug af systemet
Hvad koster supportfunktionen?2020-08-27T15:08:01+02:00
  • Prisen for hele pakken er 75 kr. (ex. moms) per måned.
  • Adgang til support er forbeholdt AutoBranchen Danmarks medlemmer og brugere af Autotaks.
  • Det er en forudsætning for oprettelse som bruger, at Forsikring & Pension accepterer tilmeldingen.
  • Det er gratis at kalkulere skader.

 

 

Sådan tilmelder du dig vores support2020-08-27T15:14:00+02:00
  • Kontakt os på tlf. 33 25 14 33 eller support@abdk.dk.
  • Ved e-mails skal vi bruge info om: firmanavn, cvr-nummer, mailadresse på kontaktperson samt virksomhedens reparatørnummer.
  • Skriver du ind til os, så husk at notere “Tilmelding til Autotaks” i emnefelt.
  • Så snart vi har modtaget tilmeldingen, sørger vi for at oprette dig som bruger hos Forsikring & Pension.
  • Herefter bliver du kontaktet på telefon og får udleveret bruger-ID, password og hjælp til opsætning.
  • Autotaks ejes og drives af Forsikring & Pension, som til enhver tid fastsætter priser og kriterier for anvendelse og skadeskalkulationer.
  • Yderlige information findes på www.autotaks.dk 
2021-01-25T11:13:11+01:0025/01/2021|Tags: , , , |
Go to Top