Eftermarked

Undgå uenigheder mellem lakerer og pladesmed med aftalepapir

AutoBranchen Danmark modtager regelmæssig sager, hvor autolakerere og pladesmede er uenige om, hvordan en skade skal behandles – eller hvem der har ansvaret, hvis den ene part overleverer et dårligt stykke arbejde til den anden. Det kunne eksempelvis være en skærm eller en anden bildel, hvor pladearbejdet er udført så dårligt, at en autolakerer umuligt kan afslutte opgave korrekt.

For at undgå den slags tvister har AutoBranchen Danmark udarbejdet en samarbejdsaftale, som kan indgås skriftligt mellem autolakerer og pladesmeden.

Eksempler på dårligt udført arbejde.

René Thomsen, der er lakkonsulent hos AutoBranchen Danmark, er ugentlig i kontakt med en lang række skadesværksteder og autolakerier.

“Autolakerere og pladesmedene kan spare hinanden for meget besvær ved at have indgået en skriftlig aftale på forhånd. Det glæder både reklamationer, afregningsmetoder og diverse processer. Derfor vil jeg på det kraftigste opfordre til, at man kigger nærmere på aftalen”, siger René Thomsen.

AutoBranchen Danmark har udarbejdet en samarbejdsaftale, som kan udfyldes af autolakere og deres samarbejdspartnere.

Aftalepapiret sætter en række emner i system. Eksempelvis:

  • Produktvalg
  • Proces ved af- og påmontering
  • Afregningsmetode
  • Reklamationer

Du kan hente samarbejdsaftalen her.

Har du spørgsmål, kan du kontakte René Thomsen: 

Mobil: 53 62 11 54

Email: rlt@abvc.dk

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation

Flemming Ransborg

Medlemskonsulent, Nordjylland og Bornholm

Klaus Schultz

Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn

Christian Richter

Kommunikations- og politisk rådgiver

Lene Søbo

Grafiker og marketingkoordinator

Christian Mikkel Uldall Grøn

Web- og social medie manager

Julie Løvenholdt

Medlemskoordinator

Emil Refn

Studentermedhjælper

Anton Willum Bøje Ritzau

Studentermedhjælper