Eftermarked

Opkald til Autotaks-support indbragte 1.900 kr. mere for lakopgave

Der kan være rigtig mange penge at spare, hvis man, som bruger af systemet Autotaks, tager en snak med AutoBranchen Danmarks Videncenter og Jørgen Petersen, der er forsikringskonsulent med speciale i support til Autotaks – systemet, der bruges til at opgøre forsikringsskader på biler.

For nyligt kontaktede et medlem Jørgen Petersen for at få hjælp til at gennemgå en skadesrapport, som brugeren egentlige selv mente var færdig. Ved hjælp af Autotaks overtog Jørgen Petersen skærmen hos Autotaks-brugeren og gennemgik sammen brugeren den rapport, som var udarbejdet.

Det viste sig at være et rigtigt indbringende opkald for brugeren.

En række mangler

“Det viser sig hurtigt, at der er en række mangler på rapporten. Brugeren manglede ganske enkelte at krydse flere opgaver af, som personen dermed ikke stod til at få betaling for”, fortæller Jørgen Petersen, forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmarks Videncenter. Det omfattede blandt andet:

  • Udsprøjtning på fordør i forbindelse med udskiftning af bagdør.
  • Afdækning omkring siderude.
  • Afmontering af baglygte.
  • Løsnet bagkofanger.
  • Textyl-materialer manglede inklusive arbejdsløn.

“Sammenlagt endte den samlede rapport med at komme til at se noget anderledes ud, efterhånden som vi fik krydset af. Sammenlagt indbragte det godt 1.900 kr. yderligere til brugeren. Det er penge, man ikke må snyde sig for”, siger forsikringskonsulent Jørgen Petersen.

Supportfunktionen hos AutoBranchen Danmarks Videncenter har til formål at sikre, at værkstederne udarbejder korrekte skadesrapporter – og herunder får betaling for det arbejde, der rent faktisk udføres på bilen. Hverken mere eller mindre.

Bliv bedre til Autotaks på kursus

Hvis du har lyst til at blive bedre til at opgøre skader i Autotaks, afholder AutoBranchen Danmark løbende kurser. Du finder det nyeste kursus tæt på dig her link.

Læs mere om Autotaks-support fra AutoBranchen Danmark.