Medmindre man er autoriseret værksted og kun laver reparationer på biler af de mærker, gælder det om snarest muligt at blive SERMI-certificeret, hvis man ikke er allerede blevet det.
Fra 1. februar bliver det nemlig et lovkrav, at man som værksted er SERMI-certificeret, hvis man skal foretage visser former for reparation eller vedligehold, der involverer bilens sikkerhedssystemer.
SERMI-kravene er allerede trådt i kraft i Sverige, mens de ligesom i Danmark altså træder i kraft 1. februar i Finland og Norge. Herefter følger en række andre europæiske lande.
SERMI-certificeringen bliver i Danmark tilbudt af tre forskellige operatører, nemlig Teknologisk Institut og de to svenske aktører Kiwa og Treffco.
Du kan læse mere om SERMI-certificeringen her https://www.vehiclesermi.eu/
Kontakt
![Nicky](https://autobranchendanmark.dk/wp-content/uploads/2023/08/nicky-360x360.jpg)
Nicky Bobak
Eftermarkedschef- og Brugtvognsekspert![Rune](https://autobranchendanmark.dk/wp-content/uploads/2023/08/rune-360x360.jpg)
Rune Langhoff Sørensen
Eftermarkeds- og klimakonsulent![Lars](https://autobranchendanmark.dk/wp-content/uploads/2023/08/lars-1-360x360.jpg)
Lars Baun Vilhelmsen
Eftermarkedskonsulent![Jørgen](https://autobranchendanmark.dk/wp-content/uploads/2023/08/joergen-1-360x360.jpg)