Hver uge udsender AutoBranchen Danmark to nyhedsbreve til vores medlemmer med nyt til henholdsvis forhandlere og eftermarkedet.
Nyhedsbrevene er en del af de medlemsydelser, man får som medlem af AutoBranchen Danmark, og der skrives om alt fra mangel på arbejdskraft til nye regler og vigtige juridiske afgørelser – og ikke mindst de mange fordelsaftaler, man kan tilmelde sig som medlem af AutoBranchen Danmark.
I året, der snart er gået, er der dog især nogle emner, der for alvor har fået vores læsere op af stolene.
Årets mest læste nyhed i nyhedsbrevet for forhandlere, der udsendes hver mandag, handler således om en Audi, der blev konfiskeret efter vanvidskørsel under en prøvetur.
Loven om vanvidskørsel og især risikoen for konfiskation er noget, der har martret branchen siden loven blev indført for snart tre år siden.
Herefter følger en artikel om en vigtig afgørelse i ankenævnet for biler, hvor en brugtvognsforhandler slap for at tage en solgt brugt bil tilbage, selvom den gik i stykker kort efter salget.
Den tredje mest læste artikel handler om de store millionbøder, man kan få, hvis man ikke lever op til GDPR-lovgivningen, mens en artikel, der giver en oversigt over afgiftssatserne i 2023 er den fjerde mest læste.
Hvis man ser på top ti over de mest klikkede artikel i vores nyhedsbrev til forhandlere, er der ikke overraskende også artikler om Tesla at finde, ligesom en fordelsaftale med Autoproff også har tiltrukket sig stor interesse.
I eftermarkedsnyhedsbrevet, der bliver udsendt hver torsdag, handler alle de fem mest læste artikler om forholdet til forsikringsselskaberne, der også har fyldt en del året igennem.
Den mest læste artikel handler om Tryg og deres satsning på smart repair, hvorefter et opråb fra eftermarkedschef Nicky Bobak til netop Tryg og Taksatorringen er den næstmest læste artikel.
En artikel om nye krav om ESG-rapportering fra Tryg er den tredjemest læste, mens trusler om lukning af reparatørnumre er den fjerde mest læste.
Top fem afrundes af en artikel om en servicechef, der rejser fanen i forhold til, at forsikringsselskaberne tvinger skadesbranchen til at gå på kompromis med kvaliteten i arbejdet.