Flere store forsikringsselskaber melder om en nedgang på mellem 15 og 30 procent i antallet af bilskader. Det betyder, at langt færre autolakerere og skadecentre har det samme antal biler på værkstedet, som normalt.
Derfor er det afgørende, at man som indehaver, autolakerer og karrosserismed får det optimale ud af hver enkelt bil.
Support løfter bundlinjen
AutoBranchen Danmark har i flere eksempler fortalt, at der kan være merindtjening at hente, hvis man sørger for at få opgjort alle skader og arbejdsopgaver korrekt i Autotaks, som bruges til at opgøre og udregne betaling for forsikringsskader i Danmark.
AutoBranchen Danmark hjælper dagligt brugere af Autotaks-systemet med at få alle opgaver noteret korrekt. Og det er ikke en selvfølge, at brugere husker alle tilføjelser.
En af brugerne, som har kontaktet AutoBranchen Danmarks support til Autotaks, fik løftet sin skadesrapport temmelig meget ved blot ét opkald. Det viste sig, at der manglede notering ved:
- Udsprøjtning på fordør i forbindelse med udskiftning af bagdør.
- Afdækning omkring siderude.
- Afmontering af baglygte.
- Løsnet bagkofanger.
- Textyl-materialer manglede inklusive arbejdsløn.
“Alle punkter lagt sammen indbragte den her brugeren godt 1.900 kr. yderligere på én bil. Det er afgørende for bundlinjen i en tid, hvor der er lang færre biler på værksteder og at man derfor måske har behov for at tage sig lidt ekstra god tid til at noteret alle arbejdsudgifter korrekt”, siger forsikringskonsulent Jørgen Petersen.
Læs hele historien her.
Autotaks giver styr på lønnen
Forleden kunne AutoBranchen Danmark også fortælle om Henrik Gundersen, indehaver af Brovst Autolakering lidt vest for Aalborg. Han har for nylig fået hjælp til opstart i Autotaks.
Henrik Gundersen er ikke i tvivl om, hvorfor det er vigtigt at kende Autotaks godt.
“Grundlæggende set får vi som autolakerere bedre indsigt i, hvordan vores egen løn udregnes, hvis man skal sige det sådan lidt direkte. Og ved at nå frem til mere korrekte opgørelser, gavner vi også bundlinjen. På den måde undgår vi også følelsen af, at nogle udregninger foregår lidt henover hovedet på os. Nu kan vi bedre tale med”, siger Henrik Gundersen.
Læs hele historien om Brovst Autolakering og Autotaks her.
Læs mere om Autotaks-support fra AutoBranchen Danmark.