Da der d. 21. november blev indlæst nye reparationstider for Tesla i Autotaks, var der en del værksteder, der fik sig et chok. Tiderne var kraftigt reduceret og i visse tilfælde halveret.
Tesla er lige lovlig smarte, lød det fra Gitte Seeberg, adm. direktør i AutoBranchen Danmark, mens eftermarkedschef Nicky Bobak kaldte situationen helt uholdbar.
AutoBranchen Danmark tog derfor sagen op med Forsikring & Pension, der også udtrykte utilfredshed med situationen.
Fredag meddelte Forsikring & Pension så, at de indtil videre annullerer alle de nye reparationstider fra Tesla.
Det sker efter, at F&P har været i kontakt med Tesla.
“Vi har nu været i kontakt med Tesla, som meddeler at dette tidsværk ikke egner sig til reparationsarbejde, men alene bruges internt i Tesla. Tesla vil derfor undersøge årsagen til – at Solera har modtaget dette tidsværk. Det er rullet ud i hele Europa,” lyder det fra Peder Herbo, IT-direktør i Forsikring & Pension i en mail til AutoBranchen Danmark.
“Mens undersøgelser foregår, har vi besluttet at rulle alle Teslas tidsværker tilbage fra før opdateringen i tirsdags,” lyder det videre.
Det bringer glæde hos AutoBranchen Danmark.
“Det virker mystisk, at interne tider på den måde ender i Autotaks, men tak til Forsikring & Pension for at gribe ind og annullere de nye tider. Det er i den grad på sin plads,” siger Gitte Seeberg, adm. direktør i AutoBranchen Danmark.
Det er ikke kun i Danmark, Tesla skaber problemer for tiden. I Sverige er Tesla ramt af større strejker. Det kan du læse mere om her.