“Det er problematisk, fordi autolakereren ofte bruger lang tid på arbejdet ved de sideliggende dele. Lakereren vil nemlig lakere hele karrosseriet rundt om døren, men desværre kun betaling for en lille del af jobbet”, fortæller Jørgen Petersen, der er forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmark.
Hjælp os med dokumentation
AutoBranchen Danmarks Videncenter vil i samme ombæring gerne indsamle så meget dokumentation som muligt om det konkrete problem. Dokumentationen skal bruges til at rejse sagen over for forsikringsselskaberne, så praksis kan ændres, og autolakererne får den korrekte betaling.
Du kan hjælpe ved at sende følgende til support@abdk.dk:
- Send den godkendte takseringsrapport
- Send værkstedstilbuddet
- Send nogle foto af sagen – før og efter.
“Vi tilstræber en seriøs debat med forsikringsselskaberne, og den opnår vi kun, hvis vi har dokumentationen i orden. Derfor opfordrer vi alle, som er stødt på det her problem, til at sende de omtalte elementer ind til os. Så samler vi sammen og laver en opsamling”, fortæller Jørgen Petersen.