Systemet er helt afgørende for, at værksteder får korrekt betaling for at udbedre skader og lakere biler i Danmark, men lidt for ofte er der fejl i de skadesrapporter, som sendes til forsikringsselskaberne. Og fejl er lig med tabt indtjening.
Det fortæller Jørgen Petersen, der er forsikringskonsulent hos AutoBranchen Danmark.
“På kurserne får deltagerne nogle opgaver i at opgøre skader med Autotaks. På den måde gør vi det konkret, og vi kan i fællesskab gennemgå de fejl og mangler, som der måtte være”, fortæller Jørgen Petersen og tilføjer:
“For nyligt indbragte en lignende øvelse et medlem hele 1.900 kroner ekstra for en opgave, fordi der på skadesrapporten manglende at blive tilføjet en lang række opgaver, som værkstedet i sagens natur ikke stod til at få betaling for”.
- Brug og forstå de vigtigste menuer, når du er logget ind i Autotaks.
- Du får en række øvelser, hvor du skal lave skadesrapporter. De rapporter gennemgås af vores eksperter, som kan udpege fejl og mangler.
- Mangler kan betyde en væsentlig forskel i indtjeningen pr. opgave. I et nyt eksempel rettede AutoBranchen Danmarks ekspert på området mangler for over 1.900 kr. for én opgave.
- Du bliver klædt bedre på til dialogen med din taksator og i sidste instans dit forsikringsselskab, hvis der opstår tvister om betalingen for opgaver.
- Du for et overblik over, hvilke opgaver, der typisk udløser tvister mellem værksteder og forsikringsselskaber.
AutoBranchen Danmark afholder flere kurser i Autotaks. De næste er:
- Roskilde – 27. februar 2020. Læs mere om det kursus her.
- Middelfart – 21. april 2020. Læs mere om det kursus her.
- Silkeborg – 1. oktober 2020. Læs mere om det kursus her.
Find alle kuser og events med AutoBranchen Danmark her.