Eftermarked

Tips og rådgivning til lakrapporten kan være en god forretning

Det går stærkt på værkstedet. Nye reservedele på bilen, slibning, lakering, kontroltjek og videre til næste bil. Spørgsmålet er så: Har du husket alle de vigtige flueben i den lakrapport? Eller er du med på, hvor indtjeningen kan forbedres?

Her eksempler på dårlige reparationer af skader:

Konsulent med kendskab

At forstå sin lakrapport kan være en rigtig god forretning, og den forståelse kan René Thomsen, lakkonsulent hos AutoBranchen Danmarks Videncenter hjælpe med.

Han besøger jævnligt lakværksteder i forbindelse med kvalitetsstandarden KS 2000. Men han kan også give tips og rådgivning til den god lakopgørelse – og ikke mindst forståelsen af hele processen.

“Vi ser masser af eksempler på lak- og skadesrapporter, hvor vigtige felter mangler. Det kan eksempelvis være tillæg for lak eller arbejde i forbindelse med flerlagsfarver. Kort sagt kan en bedre forståelse af lakrapporten være en vej til at øge indtjeningen”, fortæller René Thomsen.

Vigtig dialog med pladesmed

Så snart man har godt styr på sin lakrapport, er det nemmere at tage den vigtige dialog med pladesmeden om de skader, man som autolakerer overtager. Det omfatter den korrekte afmontering, opretning, spartling og slibning hos pladesmeden.

“Det er vigtige faktorer for kvaliteten og ikke mindst tidsforbruget hos lakereren. Og med den rabatstruktur, der er i markedet, er der i gåseøjne ikke plads til at forære noget væk”, fortæller lakkonsulenten fra AutoBranchen Danmarks Videncenter.

René Thomsen er udlært autolakerer og har 15 års erfaring som selvstændig. Vil du have besøg af ham? Så kontakt ham på: Mobil: 53 62 11 54

Du kan læse mere om vores rådgivning til den gode lakopgørelse her.

Kontakt

Charlotte Brix Andersen

Leder af Medlemsservice, forretningsudvikling og kommunikation

Flemming Ransborg

Medlemskonsulent, Nordjylland og Bornholm

Klaus Schultz

Medlemskonsulent, Sydjylland og Fyn

Christian Richter

Kommunikations- og politisk rådgiver

Lene Søbo

Grafiker og marketingkoordinator

Christian Mikkel Uldall Grøn

Web- og social medie manager

Emil Refn

Studentermedhjælper

Anton Willum Bøje Ritzau

Studentermedhjælper