Eftermarked

“Det handler om at få de ekstra hundrede kroner pr. skade” 

Ved at holde fyraftensmøde for sine værkstedskunder satser Stens Autolakering på at sikre nogle ekstra procenter til begge parter. Erfaringerne er gode.

Hvis du er autolakerer og medlem af AutoBranchen Danmark, tilbyder vores eftermarkedsafdeling at holde et fyraftensmøde for dig og dine værkstedskunder med fokus på korrekt og fyldestgørende lakering.  

Det har AutoBranchen Danmark gjort i nogle år, og erfaringerne er gode. 

“Tidligere fyraftensmøder har vist, at de kan øge indtjeningen med 5-10 procent pr. skade, fordi man i samarbejdet mellem lakerer og værksted bliver mere opmærksom på at få det hele med på rapporterne. Så det er bestemt værd at tage med,” siger eftermarkedskonsulent Lars Baun Vilhelmsen, der afholder mange af fyraftensmøderne.   

På møderne gennemgår han blandt andet de typiske fejl og mangler, der sker i takseringerne mange steder, ligesom han giver tips og tricks til at sikre mest korrekt betaling: 

“Vi skal naturligvis ikke stjæle, men vi skal heller ikke lade os blive berøvet. Det handler om at sikre den betaling, man har krav på,” siger Lars Baun Vilhelmsen.  

En af de steder han for nylig har holdt fyraftensmøde, er hos Stens Autolakering i Randers, hvor indehaver Ronni S. Stegger var vært for en stor del af sine værkstedskunder. 

Ekstra penge at hente for begge parter

“Det handler om at få de sidste hundrede kroner med pr. skade,” siger Ronni S. Stegger om motivationen for at holde mødet. 

“Der kan være ekstra penge at hente for begge parter, og der er jo ingen grund til, at pengene skal gå tabt, fordi der ikke bliver takseret fyldestgørende. Det handler bare om at sikre, at vi får penge for det arbejde, vi laver,” siger han videre.  

Ronni S. Stegger fortæller, at hans kunder har taget rigtig godt imod initiativet:  

“De ville meget gerne deltage, og sagde ja med det samme. De kan jo godt se idéen med det. Så nu er jeg spændt på, hvad resultatet bliver.” 

Men uanset hvad har det også værdi at opbygge bedre sociale relationer til sine kunder over en sandwich og sodavand, fastslår han:  

Styrker det sociale

“Jeg kan godt lide, at man har noget socialt med sine kunder, og at det ikke kun er forretning og det bidrager sådan et møde til,” siger Ronni S. Stegger. 

“Mange af min kunder kommer i forvejen selv med bilerne, så vi lige kan få en snak. Det er rart at mødes ansigt til ansigt, i stedet for at det hele skal foregå gennem en computer.” 

Hos Stens Autolakering maler Ronni S. Stegger og hans ansatte hver uge 65-70 skader på værkstedet på Eriksvej og yderligere 15 på et andet værksted i Randers-forstaden Kristrup.  

Han overvejer allerede nu, om der skal holdes endnu et fyraftensmøde. Det kunne fx blive aktuelt, hvis der igen kommer store ændringer i Autotaks, som kræver ekstra opmærksomhed, sådan som ændringerne i starttiden har gjort det i foråret.  

Ønsker du at afholde et fyraftensmøde, kan du kontakte Lars Baun Vilhelmsen.  

Kontakt

Lars Baun Vilhelmsen

Eftermarkedskonsulent