Fejl i nylige afgiftsreguleringer, hvor overgangsordningen er benyttet
Motorregisteret har været ramt af flere fejl i den sidste tid, læs her hvordan du skal forholde dig.
Motorregisteret har været ramt af flere fejl i den sidste tid, læs her hvordan du skal forholde dig.
Finanstilsynet har givet en lang række påtaler til et firma, der leaser kontorartikler ud. Virksomheder inden for autobranchen skal overholde de samme regler og bør sikre, at de overholder hvidvaskningsreglerne.
Et nyt lovforslag fra Skatteministeriet vil forenkle reglerne for anvendelsen af brugtmomsordningen. Lovændringen lægger op til at forenkle virksomhedens opgørelse af moms i brugtmomsordningen. Forslaget udvider virksomhedens mulighed for at opgøre deres moms pr. afgiftsperiode (også kaldet samleordningen) i stedet for pr. salg, som ellers er udgangspunktet med nuværende lovgivning. Ved levering af brugte varer, fx brugte reservedele, kan virksomhederne således fremadrettet opgøre afgiftsgrundlaget for alle eller visse af sine leveringer, bortset fra levering af brugte personkøretøjer, under ét for afgiftsperioden, fremfor pr. stk.
Vil du starte en abonnementsforretning op, eller vil du videreudvikle på din nuværende abonnementsforretning? Så tilmeld dig vores nye Abonnements-akademi, der består af tre dage med workshops.
Hvis din virksomhed mangler en lærling, så er der lærlinge at finde med kort varsel over hele Danmark.
De to samarbejdspartnere Santander og Gjensidige var med, da AutoBranchen Danmark holdt medlemsmøde på Midtsjælland i sidste uge.
Er der styr på værkstedet i din virksomhed? En samarbejdsaftale mellem Teknologisk Institut og AutoBranchen Danmark giver autoværkstederne mulighed for at få løbende kontroller, der sikrer, at alt er som det skal være.
Højesteret har afgjort, at ejeren af fem køretøjer, der uretmæssigt blev indregistreret som afgiftsfrie, der senere blev omstødt af Skattestyrelsen, ikke kan få nedsat Skattestyrelsens krav om betaling af registreringsafgift.
I en ny undersøgelse har AutoBranchen Danmark spurgt medlemmerne til status i branchen og fremtidsudsigterne. Branchen ser ind i flere udfordringer.
De fleste bilmærker har forlænget ventetid på en lang række modeller. Det ved man godt, når man er bilforhandler, for sådan har det været i noget tid. Dels på grund af mangel på mikrochips, dels på grund af bilfabrikkernes og leverandørers nedlukninger som følge af covid-19.
Forbrugerne må vente længere på deres biler for tiden. Bilmarkedet er nemlig presset på leveringen. Mere end 9 ud 10 forhandlere oplever, at de kunne sælge flere biler til kunderne, hvis producenterne kunne levere. Lidt mere end halvdelen af forhandlerne har 4-6 måneders ekstra leveringstid på mange biler. Nogen har større forsinkelser, andre har mindre.